wtf

Trådstartare
Jag har nyligen fått ta bort min hund först och främst pga inkontinens som inte gick att fixa och allergi som lett till återkommande svampinfektioner.

idag fick jag livskadepappret hemskickat ifyllt av veterinären, där står även att "hunden har uppvisat tecken på aggressivitet under och innan behandling. smärtpåverkan?"

och som orsak till att vi valt att ta bort honom står det "hudproblem, inkontinens, psykologiska problem?".

nu är jag lite nervös över att det ska bli trassel med att få ut nåt på livförsäkringen eftersom veterinären nämt aggressivitet (om man valt att ta bort pga aggressivitet, lynnesfel eller ovanor får man ingen ersättning).

Grejen med hans beteende är att det mest troligt är en bieffekt av rinexinet och senare i sjukdomsförloppet är det mycket möjligt att det är pga smärta han har sagt ifrån.

Tror ni att det räknas som aggressivitet även om det är en bieffekt av en medicin eller pga smärta? tycker att det känns onödigt att det stod med som orsak till att ta bort honom, för det var inte därför vi gjorde det. det var för att han skulle bli väldigt sjuk av inkontinensen inom en snar framtid (med uvi och resistens mot antibiotika).

eftersom det är helg nu så får jag vänta till måndag med att ringa agria själv och fråga.
vad tror ni? pengarna skiter jag i egentligen, men det känns orättvist om dom enbart skulle se ordet aggressivitet..

Sv: Agria liv

joo jag funderar på att ringa dit på måndag.. kanske lika bra att göra det innan jag ringer agria, bara för att kolla :)

Tyvärr så all aggressivitet etc som man inte kan bevisa är från exvis smärta räknar de under lynnesfel.

Min Utter fick ju beteendeförändringar och aggression. Som 'försvann' på Metacam. För mig och veterinärerna tydligt tecken på att aggressiviteten etc var att han hade ont. Problemet var att vi hittade inte VAR han hade ont.

Han utreddes, och det gick bra sålänge det stod 'andra saker' på intyget, te x håravfall, viktuppgång osv (det fanns en rad symptom). Men när det stod 'beteendeförändring, aggression' så slutade Agria betala. Nema problemas tänkte jag och ringde dem och förklarade läget. De tyckte att det spelar ingen roll, det räcker inte med att aggress försvinner på metacam, du måste kunna visa VAR smärtan är.

För det krävdes fler undersökningar, som Agria alltså inte ville betala förrän de gett svar. Den dag vi hade svar ang var hunden hade ont skulle de betala dock, inklusive den räkningen där diagnosen var 'beteendeförändring, aggression'.

Nu hittade ortopedens magiska fingrar 'det onda' - varenda led =/ Och Agria betalade utan knot.

Men jag tror tyvärr risken är stor de nekar, det beror nog dock på om de bedömer att de andra två punkterna, inkontinensen och hudproblemen ensamt var grund för avlivning. Jag skulle prata med veterinären först och Agria sen..

Jag beklagar att du förlorat din hund förresten.

tack för ditt svar! jag ska ringa veterinären och diskutera det som skrivits, kanske kan jag få en ny lapp om jag har tur..

jag tycker inte ens att aggressiviteten ska stå med, för det var inte därför vi tog bort honom..
främsta anledningen var för att ingen medicin funkade både mentalt och fysiskt på inkontinensen, vilket skulle ha inneburit att han skulle gå omedicinerad som i sin tur skulle leda till återkommande uvi´er och till slut resistens mot antibiotikan. och han hade ju redan hunnit få resistenta bakterier :(

hudproblemen gick att hålla i schakt med medicinskt schampo och rätt mat, men de var ändå en stor plåga för honom emellanåt när svampangreppen var som värst.

bläää vad jobbigt det känns att få rätt till ersättning, vilket jag anser att vi har..

Liknande trådar

H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon... 2
Svar
20
· Visningar
6 002
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka