Äggskalet

Modig_Korn

Trådstartare
Min rått hona Klarinett äter äggskalet, innehållet i ägget bryr hon sig knappt om utan river direkt upp ägget med skalet som mål...
Har hon brist på ngt eller varför gör hon som hon gör? :crazy:

Sv: Äggskalet

Är du säker på att hon äter det då, så hon inte bara gillar att förstöra det?
Har aldrig hört talas om äggskalätande :confused:

Ok. Aldrig hört talas om det :confused: Men sniglar äter ju äggskal för att få i sig kalk och det är ju kalkrikt, kan det vara något sånt kanske..?

Och förresten, mig behöver svar om sniglarna ju, om ev uteboende :p

Pankakorna? De kan gärna få flytta ut och beblanda sig med mördarsniglarna om de är det du tänker på :devil:

Neeej, om du hade sniglarna ute eller inte för att dvala :p

Pannkakorna har jag hittat köpare till redan. Två intresserade tom. Men de flyttar till Sala sen :p Måste bara få lite mer snigelvänligt väder så de kan skickas...

tror mina råttor också äter äggskalet varför dem gör det vet jag dock inte

De fattade inte innebörden med att det helt plötsligt blev kallt och maten ransonerades in...
Fick flytta in i värmen efter någon dag...

Ok. Tänkte väl det, ska jag skicka sniglar så vill jag ju inte att det blir utesniglar precis :p

Hur är vädret hos dig förresten? Har minusgrader här uppe nämnligen, för kallt för att skicka sniglar just nu. Får hoppas det blir en lite varmare period :)

Ok. Får se om vädret vänder då, vore ju inte speciellt kul om de frös ihjäl :p
Själv ska jag nog vänta med mina vinbergsnäckor till nästa år istället, lite småkyligt gör ju inget inom landet men från utomlands så kan det ju ta desto längre tid=mindre bra...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
501
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 130
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka