MidnightSoul
Trådstartare
Någon som har recept på äggröra för en person?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma som till fyra personer?
1st äggNågon som har recept på äggröra för en person?
Blir lite för mycke
Jaha, men det är ju bara att justera utifrån hur mycket man vill ha? Ett ägg blir ju lite futtigt, jag brukar göra på tre eller fyra ägg.
Ta ett recept du gillar, dela på antalet portioner det avser och du har en portion.
Ok. Vad ska INTE ingå i receptet dåHar inget recept jag gillar aldrig gjort förut, bara vet att det kan vara lite såså med vissa recept så skulle vilja ha ett bra ett.
Ptja, ägg + lite salt som vispas ihop och steks i smör på medelvärme under ständig omrörning.
Vill man, så kan man pytsa i en skvätt grädde/mjölk i smeten, använda olika kryddor/örter, men nått exakt recept behöver man inte för själva grundröran.
Men det skulle ju vara ett BRA recept. Det var ju ett vardagligt juPtja, ägg + lite salt som vispas ihop och steks i smör på medelvärme under ständig omrörning.
Vill man, så kan man pytsa i en skvätt grädde/mjölk i smeten, använda olika kryddor/örter, men nått exakt recept behöver man inte för själva grundröran.
Vill man spicea till det lite är det gott med lite örter i såsom persilja, gräslök eller dragon. Man kan också ha i lite salladslök!
Funkar fransk bondost till det tror du?Jag brukar ha i lite riven ost också, så det blir extra krämigt.
Skillnaden mellan omelett och äggröra verkar vara just rörandet. Får den kräma till sig utan rörande = omelett, med ständigt rörande = äggröra.
Det tror jag nog. Jag brukar ta vad jag har hemma.Funkar fransk bondost till det tror du?