Äggröra till en

Jaha, men det är ju bara att justera utifrån hur mycket man vill ha? Ett ägg blir ju lite futtigt, jag brukar göra på tre eller fyra ägg.

Ta ett recept du gillar, dela på antalet portioner det avser och du har en portion.

Har inget recept jag gillar aldrig gjort förut, bara vet att det kan vara lite såså med vissa recept så skulle vilja ha ett bra ett.

Ptja, ägg + lite salt som vispas ihop och steks i smör på medelvärme under ständig omrörning.

Vill man, så kan man pytsa i en skvätt grädde/mjölk i smeten, använda olika kryddor/örter, men nått exakt recept behöver man inte för själva grundröran.

Ptja, ägg + lite salt som vispas ihop och steks i smör på medelvärme under ständig omrörning.

Vill man, så kan man pytsa i en skvätt grädde/mjölk i smeten, använda olika kryddor/örter, men nått exakt recept behöver man inte för själva grundröran.

Ah ok, trodde alltid det var grädde i. Som sagt blir invigning av äggröra tillverkning här idag

Men det skulle ju vara ett BRA recept. Det var ju ett vardagligt ju O_o

Skillnaden mellan omelett och äggröra verkar vara just rörandet. Får den kräma till sig utan rörande = omelett, med ständigt rörande = äggröra.

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
274
Senast: emma-vsm
·
Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Krålus
·
Mat Jag är i någon bak-period och är lite sugen på eventuella nya recept. Vad bakar ni helst?
2
Svar
23
· Visningar
931
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka