MidnightSoul
Trådstartare
Enda osten jag har hemma om jag inte ska göra lasagne eller tacos eller något liknandeDet tror jag nog. Jag brukar ta vad jag har hemma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enda osten jag har hemma om jag inte ska göra lasagne eller tacos eller något liknandeDet tror jag nog. Jag brukar ta vad jag har hemma.
Stekskorpa = stekta ägg i min.Stekskorpa, omelett. Ingen stekskorpa, äggröra - i min värld
Stekskorpa = stekta ägg i min.
En fransman skulle få en hjärtattack av den definitionen.Ja, det är ju sant i min värld också, men bara om det är singelägg. Är de i rörd form blir det omelett
En fransman skulle få en hjärtattack av den definitionen.
ÄggröraNågon som har recept på äggröra för en person?
"Extrapolera"?Äggröra
1 ägg och en msk mjölk + lite salt extrapolera. dvs tex 4 ägg, 4 msk mjölk + lite mer salt. Eller 2 ägg, 2 msk mjölk + lite salt.
Omelett (fransk)
1 ägg och en msk vatten + lite salt, extrapolera till valfritt antal ägg.
Lyxig äggröra
Ett par msk mjölk utbytta mot msk grädde. Tex 4 ägg, 3 msk mjölk, 1 msk grädde + lite salt.
Själv skulle jag nog aldrig göra någotdera på färre än två ägg. Det blir liksom inget av det.
Ja alltså fortsätta på samma sätt med så många ägg man vill. (Var tvungen att se vart jag fått det ifrån eftersom det inte var självklart. Det är tydligen från Företagsekonomin, estimera framtida värden utifrån de man fått hittills https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Extrapolering . Trodde det var vanligt ord, det var nog lokalt.)"Extrapolera"?