Äggröra till en

Någon som har recept på äggröra för en person?
Äggröra
1 ägg och en msk mjölk + lite salt extrapolera. dvs tex 4 ägg, 4 msk mjölk + lite mer salt. Eller 2 ägg, 2 msk mjölk + lite salt.

Omelett (fransk)
1 ägg och en msk vatten + lite salt, extrapolera till valfritt antal ägg.

Lyxig äggröra
Ett par msk mjölk utbytta mot msk grädde. Tex 4 ägg, 3 msk mjölk, 1 msk grädde + lite salt.

Själv skulle jag nog aldrig göra någotdera på färre än två ägg. Det blir liksom inget av det.

2 ägg, lite vatten/mjölk/grädde, salt, peppar och gräslök tycker jag är en höjdare. Låg temp, rör om hela tiden och ät bums.

Äggröra
1 ägg och en msk mjölk + lite salt extrapolera. dvs tex 4 ägg, 4 msk mjölk + lite mer salt. Eller 2 ägg, 2 msk mjölk + lite salt.

Omelett (fransk)
1 ägg och en msk vatten + lite salt, extrapolera till valfritt antal ägg.

Lyxig äggröra
Ett par msk mjölk utbytta mot msk grädde. Tex 4 ägg, 3 msk mjölk, 1 msk grädde + lite salt.

Själv skulle jag nog aldrig göra någotdera på färre än två ägg. Det blir liksom inget av det.
"Extrapolera"? :confused:

2 ägg, valfria kryddor, riven ost ettvad man nu önskar med en " dutt" mjölk eller grädde. Glöm ej salt

Jag brukar göra efter ett recept från "Arga Kocken" jag såg på tv,
för en person är 2 ägg ganska lagom

Rör ner ägg och klickar av smör i en varm kastrull, låter det "Scrambla" ihop sig tills det känns lagom, bäst är medelvarm platta och istället lyfta av kastrullen då och då så inte äggröran bränns
Tar av kastrullen och rör ner en klick creme fraiche, salt och peppar

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
274
Senast: emma-vsm
·
Mat Fram med de bästa recepten på päron. Trädet dignar och de är mogna nu.
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Krålus
·
Mat Jag är i någon bak-period och är lite sugen på eventuella nya recept. Vad bakar ni helst?
2
Svar
23
· Visningar
931
Mat Så, shoot! Vilket är ditt bästa recept på äppledessert?
2
Svar
39
· Visningar
1 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka