aggressiv cocker spaniel

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jomanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 28 491
Sv: aggressiv cocker spaniel

Hallå Duvan!
Nu är jag mer sugen på diskussion. Fast jag gillar inte att du kallar mig för den sårade oskulden. Skit samma, var tvungen att kolla upp i papprena från amerikanska veterinärerna (2 stycken) innan jag ville gå in på detaljer. Summa summarum: Rage syndrom. Å detta är enligt dem det som jag beskrivit innan. Med avlivning.
Nu är det ju ganska omtvistat det där med att om det ska klassas som sjukdom eller inte. Det lägger jag inte någon bedömning i, för jag har inte en aning om det?
Nöjd:D

Aha, då var det rage du var ute efter, och det har vi ju egentligen redan avhandlat. Där stämmer inte symtomen, och det är en sjukdom jag känner till. Länken som Gnist hade tidigare är bra om man vill veta mer om rage.

Då var det inget nytt under solen.

Aha, då var det rage du var ute efter, och det har vi ju egentligen redan avhandlat. Där stämmer inte symtomen, och det är en sjukdom jag känner till. Länken som Gnist hade tidigare är bra om man vill veta mer om rage.

Då var det inget nytt under solen.

Nej, å sen har det inte kunnat påvisats att rage verkligen är en störning i hjärnan, trots mångårig forskning, men tydligen utgår en del veterinärer från det ändå...

Blev verkligen rörd när jag läste om ditt problem,har aldrig tidigare skrivit in
på den här sidan,men känner att nu måste jag.Vi har varit med om exakt lika
problem som du har med din cocker.Det här är för 10 år sedan,men vi glömmer
det aldrig!Hon blev bara 4 år,kämpade med henne o trodde i början att vi hade
gjort något fel.Fick reda på av uppfödaren att hela kullen hade blivit avlivad
på grund av samma problem RAGE.Vi var helt förtvivlad,men insåg att hon hade en sjukdom.Fick en ny cocker av uppfödaren(visste inte om vi vågade)men en helt underbar hund.Skaffade ytterligare en till efter ett par år,inga
problem,och har nu en till som också är ljuvlig.Det är skamligt av din uppfödare att inte hjälpa er,om dom bara visste hur man mår,alltid rädd att
något skall hända.Vår Fanny betedde sej exakt lika som din,underbar ena
stunden,började skaka,svarta ögon,högg oss alla,sedan verkade det på henne
att inget hänt.Du får gärna kontakta mej om du vill ,för jag lider med Er alla

0270 69372:

Nu är ju tråden gammal, men vi var några stycken som försökte hjälpa till, och undrar hur det gick. Någon som vet?

Till bimami: Hur har det gått med Jojje? Har han kommit till rätta?

Nej! Jojje är fortfarande borta.Finns ingen som sett eller hört något.Allt är så
sorgligt o underligt.

Såg att tråden är både gammal och att det är OT, men menar du alltså att alla "en-kullsuppfödare" är dåligt?

Så tråkigt att höra, det är ett hemskt sätt att förlora sin vän. Jag har hela tiden hopats att han kommit till rätta och att efterlysningarna bara blivit kvar.

Såg att tråden är både gammal och att det är OT, men menar du alltså att alla "en-kullsuppfödare" är dåligt?

Nej, men som jag ser det är tyvärr ett betydande flertal av "en-kullsuppfödarna" dåligt pålästa och vill bara ha en valp efter sin tik. Att hunden egentligen inte har i aveln att göra, och speciellt inte med den hanen förstår man inte alla gånger. Då har det ofta att göra med bristande kunskap och att man inte har tänkt längre än näsan räcker.

Så här skrev jag: Alla resulterar inte i dåliga hundar, men risken ökar naturligvis om inte uppfödaren ser kritiskt på sin hund som blivande avelsdjur och inte bara älskad familjemedlem. Den bästa, goaste och mest älskade familjehunden är inte nödvändigtvis lämpad för avel - även om den uppfyller hälsokraven.

Har man en bra tik, och en god kunskap om vad som matchar henne bäst, så kan en "en-kullsuppfödare" föda upp väl så bra hundar som någon annan uppfödare.

Liknande trådar

B
Hundhälsa Jag vet inte vad jag ska göra, jag behöver era råd....:confused: Det är så att jag har en Jack russel hane som är 6år. Han har alltid... 7 8 9
Svar
168
· Visningar
21 369
Senast: Belethien
·
L
Övr. Hund Min schäferhane är aggressiv mot andra hanhundar. Han kastrerades som två-åring och är nu ca 3,5 år. Jag har haft honom i nästan två år...
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: Hanna_a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31