En händelse nyligen- jag var på fest och pratade lite med en man. När jag skulle gå därifrån så tyckte han att han jag skulle följa med honom till hans hotell. Jag säger nej och han fortsätter fråga. Jag säger nej flera gånger och börjar gå därifrån. Då rycker han tag i min arm och trycker upp mig mot väggen. Och sen blir jag kallad för vissa saker innan han går därifrån.
Jag har flera gånger tidigare varit med om liknande med män som blir arga vid ett nej. Även vänner har berättat om liknande och värre situationer.
Jag förstår inte den ilskan och varför pratar vi inte mer om det?
Varför vissa män i ett sånt läge verkar ha ilska som första reaktion? Varför pratar vi inte mer om den ilska och aggression som vissa män har och att det blir obehagligt för mottagaren?
Det är ju absurt hur jag börjat tänka typ att vara runt folk när man säger nej.
Jag har flera gånger tidigare varit med om liknande med män som blir arga vid ett nej. Även vänner har berättat om liknande och värre situationer.
Jag förstår inte den ilskan och varför pratar vi inte mer om det?
Varför vissa män i ett sånt läge verkar ha ilska som första reaktion? Varför pratar vi inte mer om den ilska och aggression som vissa män har och att det blir obehagligt för mottagaren?
Det är ju absurt hur jag börjat tänka typ att vara runt folk när man säger nej.