Ägglossning

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

saffran2

hej. jag tror att jag har ägglossning idag. känns så. men eftersom att samon jobbar kväll så kommer vi inte kunna ha sex just idag.. men fick igår o kanske hinner med imon... måste man ha sex just den dagen man har ägglossning?
hm rörigt detta blev..hoppas ni förstår:)

Sv: Ägglossning

Nä, om du har ägglossning på dag 14, är det bäst att ha sex typ dag 10, 12 och 14. Typ. Sen kan du strunta i det för spermierna överlever ett tag ändå. Så oroa dej inte, om ni gjorde det igår så lever de nog fortfarande!

ok, vi har haft sex varje dag denna veckan förutom idag. och hoppas på att vi har det imon:D

Grejen är den att enligt tabell, skulle jag ha ägglossning i tisdags.men då kände jag inget, det va på 14:e dagen innan mens. men vaknade med liknande mensvärk idag.. /förvirrad

det kan variera lite från person till person vilken dag i cykeln man har sin ägglossning

normala spermier har ett par dagars livslängd, så OM du hade sex i går och ÄL idag så borde det räcka gott - om det är meningen att det ska bli något

det kan variera lite från person till person vilken dag i cykeln man har sin ägglossning

normala spermier har ett par dagars livslängd, så OM du hade sex i går och ÄL idag så borde det räcka gott - om det är meningen att det ska bli något

man kan ju alltid hoppas:laugh: jag har varit utan p-piller i 2 månader nu. så det är ju inte alls säkert att det tar sig:( plus att jag går o tänker rätt mycket på det.. vill så gärna ha en bebis:)

Kanske testa med ÄL-stickor? Jag testade typ 2-3 månader och det blev ungefär utslag på samma dag varje månad, men inte alls då den skulle komma enligt beräkningarna ;)

ne, inte fick man något ikväll heller. sambon kände sig alldeles för trött:crazy: så om jag hade ägglossning igår torsdag, vilket jag tror att jag hade. och vi varken hade sex igår la idag. kan det "ta" sig iaf eftersom att vi hade sex i onsdags?

När det tog sig för oss hade vi sex en fredag, och på TISDAGEN gav ÄL utslag. Vi kunde inte sexa mer från den fredagen och över en vecka framåt. Så nog går det. Ska tillägga att när detta hände hade vi försökt i 3 år, så vi var inte såna superfertila människor direkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: malumbub
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 596
Senast: gullviva
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 920
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama