Agera p-medel åt mig!

Sv: Agera p-medel åt mig!

OM man får en komplicerad graviditet så påverkar det hela familjen. Jag vill inte missa mina barns uppväxt under 9 månader för att jag kräks eller har risk för förtidsbörd. Nä det där är nått som avskräcker

Vi har fått ett kolikbarn. Han grät, storasyster grät och jag grät. I sex månader.Verkligen inget man vill vara med om

Man går upp massor i vikt och ju fler barn desto trögare att bli av med magen och hullet som blir kvar när bebisen tittat ut.Jag gick upp 53 kg med första så det går nog inte göra det värre hahaha

Jag vågar inte rida eller hantera hästar när jag är gravid. Är livrädd för att bebisen ska bli skadad.Nä, rädsla för att skadas är jobbigt, beskyddarinstinkterna är stora och kan påfresta mkt

Plånboken blir tunn. Allvarligt, hur kul är det att alltid behöva fundera på vad man har råd till och inte.pengar är inga större problem fast vill ju inte behöva avvika från planen att ettan aldrig ska behöva ta csn

Allt blir dyrare. Att resa blir skitdyrt så fort man blir fler. Tidigare reste vi långt flera gånger per år, nu blir det en utomlandsresa per år.sant, inte för att vi rest med barn ännu mer än med bil

Vill du ha fler?:idea: min kropp vill vara gravid det är vad jag vet och barn är underbara och det känns så fel att inte ge syskon... skuldkänslor som tickat igång äggstockarna?

En nära vän fick svamp vid varje graviditet.
Dessvärre försvann den inte efter tredje graviditeten och istället har hon nu kronisk svamp.

Sug på den.
Den punkten + många andra får iaf mig att varken vilja vara gravid eller genomgå en förlossning.

Svamp låter inte kul, har aldrig (peppar peppar) haft varken svamp eller UVI...

Första två minuterna av en vanlig frukost med 5-åring och 3-åring:
Jag vill sitta på den stolen! Nej jag vill sitta där! Buhuuuuhuuuu! Jag vill inte ha det glaset! Jag vill ha joghurt först! Buhuuuhuuu! Nora slog mig! Mammamammamamma jag vill inte sitta här! Jag ville ju ha joghurt först! Buhuuuhuuu! Ebba nöp mig! Buhuuhuhu! Jag vill ha macka före Nora. Nej jag vill ha först! *slagsmål och bölande i 1,5 minut* Jag ville ju sitta bredvid dig! Jag ville också sitta bredvid dig! Buhuhuhu! Mamma mamma jag fick inte joghurt först! Nora sa att jag inte fick joghurt först! Buuuuhuhu!

Detta fortsätter sedan i 12 timmar till. Läggningen ska vi inte ens prata om, då finns en risk att mina barn hamnar på Blocket, billigt vid snabb affär.

Bästa skrämselinlägget hittills minns hur mkt jag och brorsan bråkade från att han var 4-16 år ungefär... då är jag 8 år äldre men han var som en fästing :devil: Minns hur mina kusiner som har 1 år emelan varandra slogs och bråkade JÄMT JÄMT JÄMT och först som vuxna kan umgås och ha en BRA relation.

Jag är i en liknande situation som du på sätt och vis. Gick inte upp mkt i vikt iof, men fick en sjuhelvetes förlossningsdepression och är glad att jag öht kom ur den med livet i behåll. Nu är sonen tre år och det händer allt oftare att jag suckar drömmande vid åsynen av bebiskläder, men så fick min man påminna mig om Vikkes första år i livet. Hur jag grät mer än ungen. Hur jag låg apatisk i min säng och stirrade upp i taket etc.

Det finns hjälp att få!!!!! Jag var också deprimerad under min dotters första år men fick sedan behandling (tabletter och terapi). När vi bestämde oss för en unge till så sa jag redan från början på MVC att jag ville ha HJÄLP, och det fick jag också. Nu är killen 4mån, jag får samtalsterapi där jag en gång i veckan bara får prata om mig och mina problem, helt utan krav. Jag är sjukskriven på 25% så att pappan kan avlasta mig och jag fortsätter med medicinsk behandling.

Det är underbart att få en andra chans, att kunna njuta av en ljuvlig bebis, att slippa känna varje dag som en lång oändlig pina och bara vara i nuet och må bra.

underbart :love: Om det blir en andra vända för oss så hoppas jag verkligen att det blir annorlunda rent psykiskt och mera stöd... eller rättare sagt RÄTT stöd. Iofs har jag helt annan insikt nu, vilket skulle båda gott.

Nu har jag helt onyanserat börja skriva ner tankar och fördelar, nackdelar så jag inte ska segla iväg på rosa fantasimoln (lätt hänt om man är en drömmare). Det hjälper hålla äggstockarna kalla... eller ljumma :rofl: Vill dock inte stänga möjligheten att ev utöka familjen, kanske det jag behöver ta mig igenom med maken att ha öppna dörrar... För som det är nu har vi beslutat om inga fler, och det kanske gör att äggstokarna krånglar och vill fly... ? Vetskapen att aldrig mer vara gravid eller få barn, kanske där skon klämmer... ?

Jag slår vad om att det kommer en liten "duttbebis" till inom en hyfsat snar framtid! Det har jag haft på känn länge :D

Har tyvärr inte så mycket skrämsel att komma med, tycker att livet är härligt med barn!

Men visst kan det vara jobbigt att må illa i nio veckor och kräkas dygnet runt i början av graviditeten... och att få vidgat njurbäcken mot slutet och ha så ONT att du knappt kan göra någonting... och att inte få sova en hel natt på oändligt länge... och att ha en kinkig bebis som bara vill bli buren hela dagarna och knappt det... och att behöva böja sig ner hela dagarna för att bebisen vill gå hela tiden, och nästan gå av i ryggen...

//Julia

Nu fick jag ett AHA-moment när jag tänkte igenom mitt förra svar.

Jag tror det hela handlar om att dörren är beslutad vara stängd. Och det gör att jag inte får en andra chans. Jag får inte göra om - göra rätt. Tror min skalle och min kropp är lite i konflikt helt enkelt. Och just förbudet gör att det blir mer konflikt. Inte det att jag inte får skaffa barn nu utan det att jag ALDRIG får skaffa barn igen. Dvs. om jag och maken bara kommer fram till att ev försöka inom 10 år kanske äggstockarna skulle sluta ha panik?

Analys?

Ännu mera aha, gud vad jag får aha-moments. Faktumet att jag rent fysiskt "får" bli gravid efter 24 sept kanske satt igång äggstockarna (2 år efter bukplastik då). Jävla äggstockar... :rofl: bra med aha och insikt till varför man funkar eller inte funkar är bra. Vilken tur jag startade tråden även om inte mkt har avskräckt så fick Elbereths inlägg många poletter att trilla ner. Tack

Ännu mera aha, gud vad jag får aha-moments. Faktumet att jag rent fysiskt "får" bli gravid efter 24 sept kanske satt igång äggstockarna (2 år efter bukplastik då). Jävla äggstockar... :rofl: bra med aha och insikt till varför man funkar eller inte funkar är bra. Vilken tur jag startade tråden även om inte mkt har avskräckt så fick Elbereths inlägg många poletter att trilla ner. Tack

Men du, med tanke på att du renoverat din kropp, vill du verkligen riskera att rasera kroppen igen?
Dels är det oförskämt dyrt att göra ingreppet och dels sliter det att gå igenom samma procedur igen.

I annat fall (ur det mindre ytliga perspektivet :D) din man vill inte ha fler barn, är inte det en slutstation för funderingarna?

Men du, med tanke på att du renoverat din kropp, vill du verkligen riskera att rasera kroppen igen?
Dels är det oförskämt dyrt att göra ingreppet och dels sliter det att gå igenom samma procedur igen.

I annat fall (ur det mindre ytliga perspektivet :D) din man vill inte ha fler barn, är inte det en slutstation för funderingarna?

Min man ville heller inte ha NÅGRA barn :angel: Vilket gör att det finns möjlighet att han också vill ha en sladdis i framtiden... kanske :d

Ja proceduren att återställa kroppen var inte gratis, men man kan ju hoppas att det inte skulle bli samma... hur som är jag lovad både spec-MVC och dietist och kurator 1 gång/v OM vi skulle få för oss att vi vill ha fler :bow:

Jag har i alla fall många punkter på min lista innan jag ens får överväga detta seriöst... saker som mer fysisk och mental styrka och körkort, ja och framtidsplanering... Det är bara jobbigt att ha suget i kroppen när förståndet säger nej, för jag är inte såpass bebissjuk att jag ignorerar mitt sunda förnuft.

Jag fyller 29 i december och har sagt till maken tidigare att vi kan diskutera ev sladdisar när jag närmar mig 35. Tyvärr är ju äggstockarna och äggklockan inbyggd och kör sitt eget race.

Jag måste helt enkelt fokusera på massa annat och beta av mina måsten, kan ju också vara motiverande det med, att "om jag klarar av det och det får jag ta upp detta till diskussion..."

hahaha :rofl: lockande minst sagt... Ella är så söt så jag skulle totalt tappa förståndet tror jag.

Så kan vi flytta upp till Luleå på vintern så man får snö, är nere blir man f*n deprimerad :/

Jag som gillar att gå mot strömmen undar: Varför inte en till, egentligen, om du vill? Röka kan du ju sluta med o medicineringen funkade ju sist ;)...

Vanliga mögelostar typ Castello får du ju äta iaf! De är pastöriserade. :)

Nix. Citerar slv.se.
Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta.

Så alltså - om jag vill göra en gorgonzolasås till min oxfilé imorgon går det jättebra, om jag ser till att såsen kokar/bubblar? (helt ot men lika bra att fråga när man får chansen ;))

Duttan; Jag säger lite som Ako, om du verkligen vill ha en till - kör på! Du fick ju till dottern, kanske har maken en längtan efter en till innerst inne? ;) Jag tror också på din egen teori om att bara för att du inte "får" och för att ni stängt dörren helt för ett syskon så spökar dina äggstockar..
Jag var själv så, när sambon sa tvärnej började jag längta ännu mer. Jag drömde drömmar varje natt, såg gravida och folk med barnvagnar och barn överallt jag gick. Så fort vi kom överens med att kanske börja försöka under semestern så försvann allt sånt ;)

Så alltså - om jag vill göra en gorgonzolasås till min oxfilé imorgon går det jättebra, om jag ser till att såsen kokar/bubblar? (helt ot men lika bra att fråga när man får chansen ;))

Japp. :)

OnTopic: Jag kan skicka lite foglossning till dig om du vill, mammadutt. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka