Agera p-medel åt mig!

Sv: Agera p-medel åt mig!

Tjitt, jag skulle aldrig börja läsa här. Nu är jag ( som redan får panik vid blotta tanken på förlossning ) avskräckt för decennier framöver.:eek:

Du får gärna låna Saga en natt så lär du aldrig mer vilja se åt en bäbis. Hon skriker och skriker och skriker. Har inte sovit något vettigt nu på 7 mån så jag skickar gärna upp henne till dig ett tag så jag får en chans att vila upp mig innan jag får tillbaks henne.

Vill du har riktigt spännande ett tag kan du även få låna min tvååring som bara säger nej nej nej nej hela tiden:angel:

Be Gunnar banna dig från skruttråden till att börja med ;)

haha bästa förslaget hittills :p

Calazirya: Ja det är verkligen nått sånt som kan få äggstockarna att kallna, risken att det skulle kunna bli fel och ångesten och oron när det gått bra första gången... varför ska man ha sån "tur" igen? Det är helt sjukt dock hur kroppen vill (?) fast förståndet säger nej... finns det ingen medicin att ta? Typ sömnmedicin i 5 år eller nått för äggstockarna :angel: Jag går samtidigt hela tiden och är rädd för att bli gravid oplanerat, just pga medicinerna då jag är emot abort för egen del. Så jag vågar knappt fnuffla även om ingen olycka någonsin hänt tidigare... men det är som att jag tror att äggstockarna ska slita av p-medlet :o:D

28783986.jpg

28491395.jpg

26761490.jpg

26478218.jpg

åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :love: hahaha bilder funkar inte det gör det bara värre... även alla "otyg" är ju charmiga som sjutton :rofl:

Är du sugen på:
-Konstant illamående i tre månader?
-Hemmorojder, som känns som om hela arslet ska spricka?
-Magproblem så man inte kan skita?
-Att begränsa sig hela tiden, dvs att inte få göra samma saker som alla andra.
Jag får alltid vara chaufför.
Får alltid stå bredvid och kolla när kompisarna ska åka en rolig karusell.
Får inte äta mögelost (det är nog det värsta!)
Kan inte rida längre p.g.a kraftiga sammandragningar.
Kan ibland inte ens komma upp ur sängen då hela kroppen strejkar.

Är hyffsat less på att vara gravid nu. Fast jag får ju iofs lön för mödan om fyra veckor :angel::love:

Är du sugen på:
-Konstant illamående i tre månader? näeeeeeee
-Hemmorojder, som känns som om hela arslet ska spricka? har jag redan hahaha
-Magproblem så man inte kan skita? har jag redan
-Att begränsa sig hela tiden, dvs att inte få göra samma saker som alla andra. hmmm hatar sånt men lever redan så
Jag får alltid vara chaufför. inget körkort, inte så många kompisar heller
Får alltid stå bredvid och kolla när kompisarna ska åka en rolig karusell. hurra! :rofl:
Får inte äta mögelost (det är nog det värsta!) ja det skulle jag sakna som f-n
Kan inte rida längre p.g.a kraftiga sammandragningar. rider inte
Kan ibland inte ens komma upp ur sängen då hela kroppen strejkar. hmm så har jag det redan hahaha

Är hyffsat less på att vara gravid nu. Fast jag får ju iofs lön för mödan om fyra veckor :angel::love:

Så om 4 veckor vill jag att du levererar bebis i en korg åt mig, deal? :angel:

Njaa, vet inte riktigt. Har hört att de är ganska söta i början, så jag vill nog ha bebben för mig själv ett tag. :p
Däremot har jag hört att de kan vara ganska påfrestande när de är i puberteten. Kan jag skicka upp ungen om 13-14 år istället? :idea::angel:

hahaha :rofl: okej då... det går bra det också :angel: alltid bra med lite extra arbetskraft :angel: hahaha

Du kan kanske ha uppfostringsläger för trotsiga och revolterande tonåringar? :idea:

Graviditet (kan) innebära följande:

Svampinfektioner kan man ha under hela graviditeten.

En nära vän fick svamp vid varje graviditet.
Dessvärre försvann den inte efter tredje graviditeten och istället har hon nu kronisk svamp.

Sug på den.
Den punkten + många andra får iaf mig att varken vilja vara gravid eller genomgå en förlossning.

Första två minuterna av en vanlig frukost med 5-åring och 3-åring:
Jag vill sitta på den stolen! Nej jag vill sitta där! Buhuuuuhuuuu! Jag vill inte ha det glaset! Jag vill ha joghurt först! Buhuuuhuuu! Nora slog mig! Mammamammamamma jag vill inte sitta här! Jag ville ju ha joghurt först! Buhuuuhuuu! Ebba nöp mig! Buhuuhuhu! Jag vill ha macka före Nora. Nej jag vill ha först! *slagsmål och bölande i 1,5 minut* Jag ville ju sitta bredvid dig! Jag ville också sitta bredvid dig! Buhuhuhu! Mamma mamma jag fick inte joghurt först! Nora sa att jag inte fick joghurt först! Buuuuhuhu!

Detta fortsätter sedan i 12 timmar till. Läggningen ska vi inte ens prata om, då finns en risk att mina barn hamnar på Blocket, billigt vid snabb affär.

Jag har tusen och en anledning till inga fler bebisar. Här har du mina:

OM man får en komplicerad graviditet så påverkar det hela familjen. Jag vill inte missa mina barns uppväxt under 9 månader för att jag kräks eller har risk för förtidsbörd.

Vi har fått ett kolikbarn. Han grät, storasyster grät och jag grät. I sex månader.

Man går upp massor i vikt och ju fler barn desto trögare att bli av med magen och hullet som blir kvar när bebisen tittat ut.

Jag vågar inte rida eller hantera hästar när jag är gravid. Är livrädd för att bebisen ska bli skadad.

Plånboken blir tunn. Allvarligt, hur kul är det att alltid behöva fundera på vad man har råd till och inte.

Allt blir dyrare. Att resa blir skitdyrt så fort man blir fler. Tidigare reste vi långt flera gånger per år, nu blir det en utomlandsresa per år.

Det kan gå hemskt fel. Pga läkarslarv förlorade vi en son under förlossningen.

Ett snitt är alltid en riskfaktor. Jag har gjort två så risken för komplikationer är stor.

Om man ger sig in i skaffa barn vändan blir man rätt dum i huvudet om det inte fungerar så lätt som det gjort tidigare. januari 2005 kom vi på att vi ville ha ett barn till. December 2007 föddes våran son. Dottern kom till på första försöket.

Vill du ha fler?:idea:

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka