Agera p-medel åt mig!

Mammadutt

Trådstartare
Nu behöver jag en tråd MOT den där förbaskade äggklockan som tickar. Jag drömmer om bebisar, barnvagnar, namn, jag är skendräktig varje månad och jag blir GALEN NU!

Så fram med allt, jobbigt, negativt med bebisar och graviditet :p hjälp mig innan jag blir galen. För jag varken "får" eller vill, tror jag... (?) det är de där inbyggda som satt igång. Jag har glömt allt jobbigt som att jag gick upp 53 kg och har fått betala 89tusen i operationer efteråt och att jag akutsnittades och mådde såååååå dåligt i 1 år... + jag har inte rätt till SGI-baserad FP... jag röker, äter fosterskadande medicin och jag har inte ens körkort och ja min make vill inte ha fler. SÅ HJÄÄÄÄÄLP :angel: (sluta visa upp era söta jäkla gullungar!!!!)

Sv: Agera p-medel åt mig!

Skrik som skär i öronen, bajs, sömnlösa nätter, zebraränder på magen och andra platser.

skrik - nä det är ju inte så kul hehe
bajs - det har jag tyvärr inga problem med
sömn - ja det blir jag sjuk utan
zebra - jag har redan tusentals ränder så där är det liksom redan kört :rofl:

Mer skräckpropaganda tack! :banana:

hahaha tyvärr är det bara föräldrar jag stör mig på, inte barnen :rofl: som med "kamphundar" jag stör mig på de i andra änden av kopplet... inte ens de obstinata hemska ungarna som går på dotterns dagis får mig avskräckt... finns riktiga skräckexempel där... huuuuu!

Du det där funkade absolut....

INTE....
galning, visa nått så sött... hon pep ju knappt.... :rofl:

Jag är i en liknande situation som du på sätt och vis. Gick inte upp mkt i vikt iof, men fick en sjuhelvetes förlossningsdepression och är glad att jag öht kom ur den med livet i behåll. Nu är sonen tre år och det händer allt oftare att jag suckar drömmande vid åsynen av bebiskläder, men så fick min man påminna mig om Vikkes första år i livet. Hur jag grät mer än ungen. Hur jag låg apatisk i min säng och stirrade upp i taket etc.

Jag har bestämt mig för att sterilisera mig när jag har åldern inne, för Vikkes skull. Jag vill att han ska få ha båda sin föräldrar i livet.

Till det yttre måste jag fått en drömbebis. Han föddes efter en enkel förlossning, gick upp i vikt precis som han skulle, har inte sovit en dålig natt sedan han föddes och han hade varken kolik, allergier eller var sjuk värre än någon förkylning. Ändå blev jag så gravt depressiv att jag inte ville ha min son. Det riskerar jag helt enkelt inte igen. Jag riskerar inte mitt liv. Jag riskerar inte att min man blir ensamstående. Jag riskerar inte att min son blir moderslös.

Så de får hänga där de hänger, de söta bebiskläderna. Men jag förstår din längtan, mer än väl. Känslor och logik går sällan sådär strålande ihop.

Ja jag hade ju förlossningsdepression också (dock inte suicidal)... men inte ens det skrämmer... iofs så hade jag inte sjukdomsinsikt då... (se hur jag vrider på allt negativt till positivt, skjut mig ;) ).

Kan berätta om sonens lååånga och väääldigt högljudda trotsutbrott på IKEA för en tid sedan. Skrek i högan sky, verkligen riktiga illvrål, skallades, slogs och tjurade. Ingenting dög. Maten kastade han på golvet, fick han någon sak kastade han det också. Till jag ut med honom i bilen och väntade tills dem vi var där med kom ut.

Var det avskräckande?:angel:

Eller när han var nyfödd och pissade mig i örat och sket mig i handen haha

Eller brosdottern som spydde mig i munnen som bebis.

*funderar på mer skräckexempel*

Senast ändrad:

hahahahahaha näe faktiskt inte.... :rofl: jag blir likadan på IKEA... hahahahahahahaahahahahaha :angel:

Om du vill ha ett äkta exempel:

Det var f*n ingen rolig tid då jag väntade på organscreening och hjärtdiagnostik på Ella ( när hon låg i magen ) just för att jag ätit fosterskadande medicin innan jag ens visste om att jag var gravid..

Fy farao vilka samvetskval och ångestattacker jag hade under de 12 veckorna :cry::crazy:

Haha fasen då

Hmm vad ska man ta då

Den mindre roliga magsjuka han hade förut.
Började med att han spydde ner hela sig + vagnen.
Sedan var det lugnt en stund och sedan fick vi lämna honom akut till barnvakt då exet fick dra iväg till akuten med ryggskott. När vi kom hem hade sonen spytt och haft diarré hela kvällen. Vi åkte hem (en sträcka på några 100 m) och han spydde i bilen, utanför bilen hemma och när vi kom in. Hade konstant diarré hela tiden.

Hann i princip byta på honom och lyfta upp honom innan det var dags igen.
Bara och lägga ner och börja om. Tänk dig vad röd han blev i rumpan.
Fick inte behålla någonting alls. Spydde hela tiden, blev inte mycket sova den natten. Dessutom kunde exet knappt röra sig så jag fick ta allt själv.

Graviditet (kan) innebära följande:
Foglossningar.
Att behöva "mellanlanda" när man ska vända sig i sängen.
Att gå upp för att kissa minst en gång i timmen.
Drömma så verkliga drömmar att man är helt slut när man vaknar (början/mitten av graviditeten)
Jag fick halvsides ansiktsförlamning pga graviditeten, fick sova med ögongrej. Det kan hända dig nästa gång!
Karpaltunnelsyndrom. En väninna ska skära upp hela armen nu i höst när det inte gett med sig, hon har haft ont sedan innan sonen föddes våren -08. Det är inte säkert att hon blir bra, det kan vara kroniskt.
Illamående.
Viktuppgång.
Man orkar inte göra någonting!
Svampinfektioner kan man ha under hela graviditeten.
Mer flytningar än normalt.
Humörsvängningar.
Oro för hur barnet mår.
Dessutom är man framtung! :D

Efter förlossningen:
Snittar man kan snittet bli infekterat och man blir tvungen att läggas in.
Föder man vaginalt kan man brista och måste sy. Då måste man skölja vid varje toabesök vilket gör slemhinnorna sköööra och irriterade.
Är man inte duktig på knipövningarna kan man kissa på sig.
Trotsåldern.

Äh, nu kom jag inte på något mer. Allt är inte självupplevt, men en stor del. :p

Det vaccinerar man ju mot numera :)

Jag ska också läsa i den här tråden, är så sugen på en 2:a. Det blir det förhoppningsvis så småningom men det är så mkt annat som är rörigt i livet just nu så till våren borde vi vänta innan vi börjar tillverka bebis.

Mammadutt- Får jag fråga varför du inte får bli gravid igen?

Åderbrock, från tårna upp till midjan, spontant utplacerade här o var. Gör ONT! Speciellt på det heliga området :angel::cool::grin:

Havandeskapsförgiftning, halsbrännan från hell, armar som domnar bort för att man enbart kan sova på sidorna, försöker man sova på rygg kräks man alt svimmar.

Har inte alla problem själv men vet nära vänner som haft det ruskigt jäkligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka