ägarregistrering, jordbruksverket

Sv: ägarregistrering, jordbruksverket

Gnist skrev:
Djurskyddsmyndigheten är personuppgiftsansvarig för det Centrala hundregistret från den 1 januari 2004. Djurskyddsmyndigheten har uppdragit till Jordbruksverket att administrera registret.

Nej det är en speciell blankett, som ska skickas in till Jordbruksverket. Det räcker inte med att skicka in till SKK längre.

Senast ändrad:

Uppfödaren hade skickat in till Jordbruksverket. Skönt... Då hade inte jag missat något.

Om jag har haft hund sedan 2002, har Jbv fått min ägarregistrering via SKK då? Eller skulle vi skickat in en själva?

Enklast är att du mailar jordbruksverket med ditt namn och uppgifter om hunden, så kan de svara på om hunden är registrerad hos dem. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
941
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka