Ägarbyte i pass?

K

korsningsponny

Vem är det som ska sköta ägarbytet? den som säljer eller den som vill köpa?

Det är så att min familj har köpt en ardennervalack sommaren -2004 och då tänkte vi inte på ägarbytet i passet :smirk: så den gamla ägaren står kvar som ägare, hur gör man för att ändra?

Sv: Ägarbyte i pass?

Normalt är det säljaren som ska skicka in passet till registratorn tillsammans med en köparens underskrift. Passet skickas sedan till den nya ägaren. Många rasföreningar har färdiga blanketter för ägarbyten som enkla och praktiska att använda.

Sv: Ägarbyte i pass?

Jag vet tom att vissa föreningar kräver att det är säljaren (förra ägaren) som skickar in ägarbytet. Är väl nån säkerhet för dem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama