Ägarbevis

C

chira

Köpte häst för ca två månader sedan och har fortfarande inte fått hem något ägarbivis. Förraägaren sa att han skulle skicka in alla papper och fixa allt. Så det jag undrar nu är hur lång tid ska det ta? Och om ingen händer borde jag själv ta kontakt med svenska galoppförbundet (om jag förstod det rätt var det de som skötte det här då det var ett engelskt fullblod jag köpte) Eller jag kanske har missuppfattat allting?

Sv: Ägarbevis

Du får inte något ägarbevis på ett fullblod. Gå in och kolla på den här sidan och se vem som står som ägare. Ägarbytet kan redan vara klart.
http://www.galoppsport.se/shestinfo

Jag köpte själv ett fullblod i våras och har inte fått annat en besked om att de mottagit papperna för ägarbyte. Men står som ägare i databasen.

Du får inte något ägarbevis på ett fullblod. Gå in och kolla på den här sidan och se vem som står som ägare. Ägarbytet kan redan vara klart.
http://www.galoppsport.se/shestinfo

Jag köpte själv ett fullblod i våras och har inte fått annat en besked om att de mottagit papperna för ägarbyte. Men står som ägare i databasen.

Tack för svaret!
Gick in och kollade och gamla ägaren står fortfarande som ägare!! Blir att ringa och höra med honom varför han inte har fixat det!

Ringde honom och han hade "glömt bort" det. Känns ju lagomt seriöst. En sån sak fixar man väl på en gång.

Självklart kan man glömma. Men han var väldigt petig med vart hästen hamnade och han ringde minst två gånger i veckan i början så det känns mer som att han mest sköt upp det för att han egentligen inte ville släppa hästen. (Var dottern som haft henne och tröttnat, pappan var otroligt fäst vid henne). Men men, får hoppas att han fixar till det nu.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka