Ägarbevis o pass

R

Rio

Vet att det finns många trådar om pass, men efter att läst o sökt så har jag fortfarande inte kommit underfund med det här än...
Vi köpte en ponny i höstas o vi har passet o allt, de förra ägarna skickade in ägarbevis o vi har betalt och skrivit under som nya köpare.
Men.. Idag kom brevet ifrån ASRP, och där finns visserligen ett ägarbevis med mitt namn, men i själva passet står ju fortfarande den förra ägarens namn! Jag fick inte heller med någon klisterlapp eller liknande för att sätta in i passet. Det finns ju liksom rutor, men jag kan väl inte skriva in mitt namn själv heller?

Nu är jag rätt förvirrad, så om någon snäll själ kunde berätta hur det ligger till, om det räcker med detta ägarbevis eller inte, så vore det toppen!

/Sanna

Sv: Ägarbevis o pass

Kanske bäst att försöka få tag på ASRPs registrator via telefon eller e-mail?

Så är det för mig också. Köpte ett russ i oktober. På passet står förra ägarens namn, men på ägarbeviset som är ett separat papper står mitt namn. Jag ringde om detta och de svarade att de ändrar inte det i passet. Lite tråkigt kan jag tycka, det står ju dessutom på framsidan. Men det spelar väl ingen roll egentligen. Fast om man vill kan man ju själv sätta dit en klisterlapp. Det är ju vad som är registrerat som är det viktiga. Det är olika för olika raser också. I passet för min arab står det ingenting om vem som äger hästen.

Okej. Tack så mycket för svar. Då vet jag. Jag får alltså sätta dit en egen lapp om jag vill?

/Sanna

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 544
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 464
Senast: Wonna
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka