Affenpinscher?

Zizzy

Trådstartare
Berätta allt ni vet, en kompis har fått för sig att de ska köpa en sådan.
Vad ska de tänka på innan köp?
Vilka rasbundna sjukdommar finns det?
Är det någon på buke som har en?

Sv: Affenpinscher?

Hejsan
Jag har tre stycken och dom är bara så underbara.
Jag vet en jätte bra kennel som heter Laroussu´s
Här får du hemside adressen så du kan gå in och kolla.
http://home.swipnet.se/affenpinscher/

Hon är en toppen uppfödare.

Mvh Borzoi

okej ska kika in deras sida.
vad ska man tänka på att kolla på med föräldradjuren?

Jag har en liten affen som är 8 månader, det är en jättetrevlig liten hund, pigg glad och med en egen look.

Jag rekommenderar att föräldradjuren är kollade för ev patellaluxation, i övrigt har dom nog inga speciella sjukdomar.

Affenpinscherklubben har listade en hel del uppfödare, samt även valpförmedling.

Okej, jag håller på att plugga på för fullt.
ska be henne kolla föräldradjur om de är testade..

Inte direkt min typ av hund. :angel:

Jag föredrar mer, eh, korthåriga hundar. :angel::D

Tror att det kan vara rätt så lång kötid för att få tag på en affen... Men är inte så insatt.
Iaf jätte roliga små hundar och valparna är gudomligt söta :love:

Hon hade tydligen redan två uppfödare på tråden vad jag förstod, jag ville bara hjälpa henne o kolla föräldradjur o sådär.
Hon är inte så kunnig på dator, men vill ha en bra hund med bra gener, så jag försöker hjälpa lite lagom tafatt.. :crazy:

Tror att det kan vara rätt så lång kötid för att få tag på en affen... Men är inte så insatt.
Iaf jätte roliga små hundar och valparna är gudomligt söta :love:

Tyvärr så tror jag inte att kötiden är lång, vet flera som suttit med valpar ett par veckor efter leveransdatum.

Och jag vet flera som blivit tingade redan inna födseln... Är nog olika hos olika uppfödare, samt vilka linjer man har.

Ja så är det ju naturligtvis, och jag hoppas att dom ökar sin efterfrågan ytterligare.För det är en jättetrevlig liten hund som är användbar till mycket.:rofl:

Härliga små söta hundar med attityd ;)
Och som falukorw skriver, valparna är otroligt söta :love:

*delvis kn*

Hur är dom till sättet?
Terrier aktiga? Dvs fullt ös medvetslös eller lugna?

Berätta, nu är jag faktiskt lite nyfiken efter att ha kikat runt på olika kennlar. Men nej, jag faller fortfarande inte för utseendet..
Dom är, eh, igen, inte min typ av hund. :angel:

Pratat med en tjej som föder upp både schnauzer, dvärgschnauzer och affen. Enligt henne är schnauzern och affen väldigt lika i psyket, alltså borde det vara mer som en stor hund än en liten. Ha mycket motor, lite fullt ös medvetslös i ung ålder. Dock absolut inget terriertemprament, de ska inte vara alls så ettriga som en terrier.

Jag har träffat på affen med två olika temprament, några har varit väldigt öppna och glad medan andra har varit lite mer försiktiga och inte ens kommit fram och hälsat. Vet inte om det där med rädslor fins hos rasen (tror inte det) men som alltid är det ju bra om man träffar föräldrarna.

Tycker du ska åka med din kompis och kika på valparna då de är något av det sötaste som finns :love:

Okej, då har jag lite koll iaf.

Vet inte om jag kan följa med o kika på valp, hon bor inte direkt nästgårds. :( Men får jag chansen så följer jag så klart med, man kan ju inte missa en träff med valpisar oavsett ras. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
870
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 858
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
781
Senast: MML
·
Övr. Hund Är det några bukare som ska på mydog? Mig hittar ni i dobermannmontern (ffa på lördag fm) samt springandes runt på mässan. Som...
2
Svar
21
· Visningar
1 433
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V