P
PeRosa
Vår katt äter jättelite, nästan ingenting. Vi bor i lägenhet och han rör inte på sig så mycket. Vet ju inte vad han gör på dagarna när vi jobbar. Går från rum till rum ibland men ligger mest hela tiden. Han är inte mager och verkar nöjd (trampar ofta och ser nöjd ut). Dricker bra. Äter helst bara torrfoder men smakar på våtfodret ibland. Men "skrapar" oftast över det. Har provat flera olika sorter. Läste i en tråd för en tid sen att om fodret är av bra kvalité så äter de mindre. Fodret vi har är av bra kvalité men NÅT måste han väl äta i alla fall?? Han äter ju knappt nånting... Vad kan det bero på? Börjar bli lite orolig..
Som jag skrivit tidigare i några trådar så tog vi honom från ett katthem i slutet av mars. Han är ca två år. Hittades vid ett hus med två andra katter, så han är van att vara ute men verkar inte ha nåt emot att bo i lägenhet. Inte stressad eller så men lite skygg ännu. Får komma nära men låter sig inte klappas. Blundar mot oss när vi pratar med honom. Vilket jag har förstått att betyder att han är vänligt inställd till oss. Vi brukar blunda tillbaka och bara prata med honom.
Vi håller på att bygga hus (på landet) och flyttar förhoppningsvis om några månader. Då får han större och intressantare ytor att röra sig på. Och troligtvis en lillebror att leka med också.
Vad tror ni, oroar vi oss i onödan?
Som jag skrivit tidigare i några trådar så tog vi honom från ett katthem i slutet av mars. Han är ca två år. Hittades vid ett hus med två andra katter, så han är van att vara ute men verkar inte ha nåt emot att bo i lägenhet. Inte stressad eller så men lite skygg ännu. Får komma nära men låter sig inte klappas. Blundar mot oss när vi pratar med honom. Vilket jag har förstått att betyder att han är vänligt inställd till oss. Vi brukar blunda tillbaka och bara prata med honom.
Vi håller på att bygga hus (på landet) och flyttar förhoppningsvis om några månader. Då får han större och intressantare ytor att röra sig på. Och troligtvis en lillebror att leka med också.
Vad tror ni, oroar vi oss i onödan?