Går också rätt bra att vänja kroppwn vid att inte äta hela tiden. Känna rätt trendigt nu att hela tiden äta och det får inte gå mer än 3 timmar emellan.
Jag hade aldrig pallat att äta massa mellanmål för egen del :)
Skulle bli tjock på köpet.
Själv äter jag ibland frukost och alltid lunch och kvällsmat . Sällan något
emellan...
Tror det är en vanesak har själv haft perioder där jag ätit mellan måltiderna och man blir ju konsant hungrig.. Tänker bara på mat..
 
Nutrilette? Blergh!
Däremot lever jag på choklad och mackor :D
Dock utan palmolja

Men nu var inte tipsen till mig utan till ts som är en aning mer noga med vad hon äter och efterfrågar nyttiga alternativ.
Det finns quest bar utan palmolja också om ts inte äter saker med palmolja i
Vi prioriterar olika själv skulle jag avlida av en kost med choklad och mackor däremot kan jag ta en questbar gå i om det kniper -:)
 
Det finns quest bar utan palmolja också om ts inte äter saker med palmolja i
Vi prioriterar olika själv skulle jag avlida av en kost med choklad och mackor däremot kan jag ta en questbar gå i om det kniper -:)

Men fortfarande proppade med sötningsmedel och det brukar inte vara så uppskattat när någon efterfrågar hälsomma grejer :)
 
Men fortfarande proppade med sötningsmedel och det brukar inte vara så uppskattat när någon efterfrågar hälsomma grejer :)
Kanske bättre ts får gå igenom de olika questbaren som finns i olika former med eller utan sötningsmedel och med eller utan palmolja .....det var bara ett tips som du fick till en följetong .
 
@Lyraolissy För mig är det inte av nyttighetsprincip jag behöver äta ofta. Jag orkar helt enkelt inte annars. Får blodtrycksfall och är det dessutom varmt så svimmar jag... Lägg till lite kronisk magkatarr på det som jag slipper medicinera jämt OM jag bara äter. Mina matproblem grundar sig i att jag förr inte åt. Alls. Nu är jag äldre och smartare och försöker ta hand om mig mer :).

Tusen tack för alla tips! Har beställt en låda rawbites :).
 
Jag har inte heller några matmöjligheter i stallet.
Men bars, wasa knäcke som finns färdiga i förpackning, ProPud som kan förvaras i rumstemperatur och kasein pulver att blanda med lite vatten till en pudding.
Gott mättande och nyttigt.
Brukar ha även frukt och/eller nötter att komplettera mellanmålet med om jag är riktigt hungrig.
 
Tusen tack för alla tips! det där med bars har jag inte ens tänkt på :o. Tror jag ska ta och köpa en kartong och ha i stallet! Någon som har tips på vilka som är goda? Gillar nötter men undviker socker så mycket det går.
Tänk på att ställa den där inte möss kommer åt ;)
 
Quest bars är väldigt goda men jag får extremt ont i magen av dem. Vet flera som får det så de verkar vara väldigt svårsmälta. Så testa en innan du köper en hel låda!
Har smakat mig genom allt av protein bars och den enda jag båda tål och gillar är Allevo. Toffee är godast. De mättar bra och är ju måltidsersättning så de innehåller även vitaminer och mineraler.

Pro pud med choklad är rätt god och tål att förvaras i rumstemperatur. Smakar dock mycket sötningsmedel.

Vad med matlåda, knäckebröd med ost tex? Det håller sig ju bra. Du kan ju annars investera i ett litet minikylskåp och en micro att ha i stallet, kanske är flera som är intresserade av att ha den möjligheten?
 
@tintilar Hahaha, vårt stall har blivit väldigt musfritt-min jack russell har gått hårt åt dom :D.
Får jag låna den?? :D dom springer här mitt på blanka dan, i förrgår gjorde dom foderförråd i täckeshögen när jag kom in i sadelkammaren och idag sprang dom i halmen och jag jagade den genom alla kaninboxar. Dom tar mina kycklingar....
 
Jag kör kvarg med sked i förpackningen. En liten förpackning i smakerna vanilj eller blåbär. I nåt stort kvargtest så var det tydligen de som innehöll minst socker också. Utöver kvargen har jag med mig 2 bananer. Ibland köper jag morötter till hästarna och det är också kanon att knapra på. Proteinbars är en annan favorit. Jag blir en rysligt otrevlig människa om jag inte får äta nåt i stallet.
 
När jag var yngre och spenderade ca 8 timmar i stallet så brukade vi knapra på betfor så vi orkade lite till, man ville ju inte åka hem bara för att ÄTA :eek:
 
Vad äter ni om ni ska vara i stallet +4 timmar och både rida och göra lite stalljobb? Jag går helt ner för räkning efter ca tre timmar och blir jättehungrig. Då blir jag tvärless och orkar inte göra nånting vettigt. Har inga matmöjligheter i stallet och en banan räcker liksom inte. Hur gör ni? Jag kan knappast vara ensam om att vara ickefungerande som hungrig:o.
Blir mätt på fetare mat, typ äggröra med smör och grekisk sallad. Ta med tips är kokta ägg och en tub kaviar!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 595
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 732
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 548
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp