Aerline H dressyravkommor

H

Helan

Finns det några avkommor som visat framfötterna i dressyr? Vad har avkommorna fått i gångartspoäng på exv 3-års samt andra championat. Vet inte var jag ska leta efter info.

Sv: Aerline H dressyravkommor

Tack, jag ska klicka mig fram.
Är det nån här på Buke som har en Aerline-avkomma med kanonbra gångarter?

Hej Jag tänkte höra om någon har någon film på Aerline H?
har tänkt att betäcka mitt halvblodssto med honom.. :love:

Hej!
Jag har Zkyline e: Aerline H - Zinsky. Det är en jättefin liten häst med 3 super-gångarter. I söndags (19/4 -09) så vann vi St Georges i Björklinge på 68%!
Mvh /Märit

Grattis, vad roligt!
Har du någon bild på er?
Mitt sto som är dräktigt med Aerline H spricker snart ( :eek: ), hon ska föla vilken dag som helst :p
Har själv varit hoppryttare tidigare men har fegat ur lite nu, så det är ju kul om det blir lite trevligt gång i avkomman också. Mamman är e.Swift-Vivaldi.

Vad kul... din hästs mamma har en vän till mig fött upp. Hon hade 10 på traven som fölunge.
Så din häst har en hel del från mamma tror jag.

*KL*

Jag har en Aerline H-avkomma som visat sig ha talang för dressyr, dock är han ingen extrem gångartshäst, men MSV ska vi nog kunna rida. Ska debutera LA:1 nu nästa vecka, sedan får vi se....

Hej igen!
Tävlingen som Björklinge Ryttarförening anordnade hölls på Jälla, naturbruksgymnasiet.
Zkylines mamma Zsa Zsa E, köptes av min far (som f.ö äger Zky) av Bengt Olofsson i Linköping. Vet inget om Zsa Zsas uppfödare, vem var det? Vore kul att veta mer!
Bilder finns på mig & Zky på ASVH:s hemsida:
http://www.blup.se/sv-SE/horses/134772-zkyline-swb

Ska försöka ta en video på honom vid tillfälle oxå och lägga upp på min Youtube-sida. Där finns bara Zkys "kusin" Cosby (e Corrad WL) än sålänge!

Mvh
/Märit

Vilken fining!
Det hade varit jättekul att få se film!

/Charm, med en -08 e: Aerline H - Rambo - Caracas som än så länge verkar väldigt lovande :love:

Hej igen!
Tävlingen som Björklinge Ryttarförening anordnade hölls på Jälla, naturbruksgymnasiet.
Zkylines mamma Zsa Zsa E, köptes av min far (som f.ö äger Zky) av Bengt Olofsson i Linköping. Vet inget om Zsa Zsas uppfödare, vem var det? Vore kul att veta mer!
Bilder finns på mig & Zky på ASVH:s hemsida:
http://www.blup.se/sv-SE/horses/134772-zkyline-swb

Ska försöka ta en video på honom vid tillfälle oxå och lägga upp på min Youtube-sida. Där finns bara Zkys "kusin" Cosby (e Corrad WL) än sålänge!

Mvh
/Märit
Ok. Jag började undra när du skrev att du varit på tävling i Björklinge. Jag vet ju att BRF brukar hyra anläggning i stan. Kul att det gick bra!"

Bengan (Bengt-Olov Olofsson) bodde tidigare i Åtvidaberg (linköping). Han bor nu i Tierp sen några år. Kommer även därifrån från början.
Det är han som fött upp mamman.

Tack, jag ska klicka mig fram.
Är det nån här på Buke som har en Aerline-avkomma med kanonbra gångarter?

Jag har en avkomma efter honom (ue Goldlöwe) som ska visas på treårstest. Inga supergångarter men avsevärt bättre än mammans . jag valde Aerline bland annat för att förbättra gången på fölet och det slog igenom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 866
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 111
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka