Är jag helt från vettet?

Sv: Är jag helt från vettet?

Det är ju så jag tänker också...

Man kan ju inte sluta upp med allt bara för att man försöker bli gravid...


Har i alla fall tänkt fråga på ridskolan på måndag om dom kan tänka sig att låna ut den hästen som jag intresserad av på foder istället för att sälja henne.
Som det är nu så går hon bara 2-4 lektioner i veckan pga att hon är så svår, så det kanske inte är omöjligt...

Kan ju vara värt frågan i alla fall!
 
Sv: Är jag helt från vettet?

Tycker jag låter smart. Jag hade inga problem alls att ta hand om min häst tills Rasmus blev 2 månader ungefär. Räknar jag bakåt med alla våra försök osv är det nästan 2 år. Och det hade vart himla skönt nu att bara haft en häst på foder under de 2 åren känner jag nu.

Visst saknar jag henne massor, men tiden räcker inte till och som jag skrev tidigare, så spar jag 7 dagar i månaden i föräldrapenning. Och jag är faktiskt då hemma mkt längre med min son än har en häst att ta hand om varje dag.


Så nu är hon utlånad till över sommaren, jag har massa kompisar som har hästar jag kan få rida om jag vill, men än har inte suget blivit tillräckligt stort!
 
Sv: Är jag helt från vettet?

Jag var glad att jag inte hade häst för här slog foglossningen till i vecka 8. Kryckor från vecka 28. Jag kunde inte göra nått. Som grädde på moset fick jag tuttgalen bebis som inte kunde läggas ner och som inte sov varken på dagar eller nätter. :crazy:

Nu är han ett, jag har en medryttarhäst som jag rider två dagar i veckan. Mer hinner jag inte.
 
Sv: Är jag helt från vettet?

Tycker det är smart att ta på foder först. Då har du möjlighet att lämna tillbaka om det krisar.
Funkar det med tid osv så kanske du kan köpa den senare.
 
Sv: Är jag helt från vettet?

KL

Ja du min häst kommer hem till sommaren och jag föder min andra son i maj. :crazy: Är inte självvalt jag ville ha hem honom till sommaren 09 men då tjejen ahr tröttnat på min häst så är det ju bara att plocka hem honom. Det ska bli kul, men samtidigt är jag rädd för att det kommer bli för jobbigt för mig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 072
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 796
Senast: MML
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 533
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 522
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp