Är det min tur nu??

toughcookie

Trådstartare
Har haft värkar med tio minuters mellanrum sedan kl åtta igår kväll. Nu är jag nere i sex minuter och kräks som en gris. Väntar på att sambon ska komma hem (om ca en timma) innan jag ringer förlossningen...........

Hade inte riktigt väntat mig att det skulle (om det nu gör det) dra igång drygt två veckor för tidigt!
 
Sv: Är det min tur nu??

ring nu!! och var färdig att åka in när han kommer - det kan gå fort och det kan inte vara kul att sitta i en bil på väg under fullt värkarbete...

BF är alltid +- 2 veckor

syrrans sambo tyckte itne det var någon fara att åka bort och åka skidor 2 veckor innan han tyckte det var dags - en halv dags senare ringde syrran och sa att hon hoppades att han var på väg hem eftersom vattnet precis hade gått...
 
Senast ändrad:
Sv: Är det min tur nu??

Eftersom jag inte riktigt tror på att det faktiskt är på riktigt (därför jag skickade honom till jobbet imorse) så vet jag inte om jag "vågar" ringa. Dels för min teleskräck och dels för att jag inbillar mig att de säger "stanna hemma".

Men ni har rätt, jag ska försöka kravla mig ned till telefonen!
 
Sv: Är det min tur nu??

Åååhh vad spännande! Håller tummarna för att du ska få en härlig upplevelse och fin förlossning! Lycka till!

Ring o kolla vad de tycker på förlossningen, är mitt tips!
 
Sv: Är det min tur nu??

Absolut ringa!
De vill hellre att man ringer en gång för mycket än en gång för lite.
De är där för att svara på våra oroliga och konstiga frågor. :)

Hoppas nu att pojken din kommer hem snart!
 
Sv: Är det min tur nu??

Åh vad spännande. :bump::bump:

Ring på en gång och hör vad dom säger...

Jag fick osså 2 veckor före BF, helt utan förvarning. :D
Hade värkar på kvällen, väldigt oregelbundna och diffusa sådanna, som avtog efter en het dusch och jag fick sova hela natten.

Men så vid 9 morgonen efter drog det igång igen och sedan gick det snabbt. Vid 14 gick vattnet, då åkte vi in direkt och sedan föddes han 18.49. Hade då haft telekontakt med förlossningen både kl 9, 12 och 14 då vattnet gick. Bättre att ringa en gång före mkt än en gång för lite.

Lycka till. :bump:
 
Sv: Är det min tur nu??

vänta med att ringa då tills han kommer hem - men de kommer att tycka att det itne är på allvar för attdu inte ringer själv... lite konstigt för vem vill tala i telefon när man har ont :crazy: ... har själv telefonskräck så jag vet hur det är...
 
Sv: Är det min tur nu??

vänta med att ringa då tills han kommer hem - men de kommer att tycka att det itne är på allvar för attdu inte ringer själv...

Så behöver det dock inte vara. Maken ringde när jag hade värkar, jag själv ville vänta för jag trodde inte det var på riktigt. Sköterskan i telefonen hörde dock mig i bakgrunden och sa till maken att "kom in NUU!" :angel::D
 
Sv: Är det min tur nu??

Kanske har du redan ringt nu.?
Annars gör det! Det kan ju gå ganska fort, vår son kom drygt 3v före bf. Vattnet gick vid 02,30 på natten, vi tog det lugnt men de ville att vi skulle komma in redan vid första samtalet till förlossningen, inte stanna hemma. Var på förlossningen vi 5 på morron och Adam föddes 15,35 på eftermiddan. 13 tim från vattenavgång, 5 timmar från att jag var öppen 3-4cm. Inte så himla lång tid för en förstföderska så ta det säkra före det osäkra!

Lycka till!
 
Sv: Är det min tur nu??

Du blir mamma idag. Det hörs lång väg.
Det är inte ovanligt att man kräks när man håller på att öppna sig.
Ring hem mannen om det inte redan är gjort. Sedan kan ni ringa gemensamt och åka in.

Första gången är det alltid bra att vara där lite innan ungen ploppar ut.

Min första fick jag första värken kl 12 på dagen, hon var ute 21,17 samma dag. Ungefär 10 dagar före utsatt datum. Så det kan gå kvickt.

Lycka till!

// Eva
 
Sv: Är det min tur nu??

*kl*

Vi har blivit dumpade i all ovisshet...

Toughcookie: LYCKA TILL!!!
 
Sv: Är det min tur nu??

inte ett ljud härifrån ännu???
 
Sv: Är det min tur nu??

Allmän fråga:

Nu har jag flera gånger i detta forum läst att en del spyr precis innan förlossning.
Så jag undrar, hör det till vanligheterna????
 
Sv: Är det min tur nu??

Det är tydligen rätt vanligt, särskilt när barnet passerar spinae-knölarna (?).

Jag mådde illa en kort stund just då, men spydde aldrig. Glad för det eftersom jag har spyfobi. Var bland det jag fasade för mest innan förlossningen :eek:

Allmän fråga:

Nu har jag flera gånger i detta forum läst att en del spyr precis innan förlossning.
Så jag undrar, hör det till vanligheterna????
 
Sv: Är det min tur nu??

Allmän fråga:

Nu har jag flera gånger i detta forum läst att en del spyr precis innan förlossning.
Så jag undrar, hör det till vanligheterna????

Jag spydde också, 3 ggr. Det var när jag öppnade mig mellan 5-10 cm. Vet inte varför man spyr, antagligen för det gör ont. Fast så farligt ont tyckte jag inte att det gjorde...


Undrar förresten om TS fått någon bebis ännu??!!!!
 
Sv: Är det min tur nu??

Jag spydde pga smärtan precis innan vi skulle gå in på förlossningen. Hade så sjukt jävla ont i ryggen så jag spydde upp allt jag precis hade varit och tvingat i mig på fiket.

Mådde inte ens illa när man "skulle". e väl nån nerv bebisen kommer åt när det är på väg ut?
 
Sv: Är det min tur nu??

Mådde inte ens illa när man "skulle". e väl nån nerv bebisen kommer åt när det är på väg ut?

Det är 2 "piggar" i bäckenet förklarade min BM och kommer bebisen åt dem så framkallas illamående och kräkningar.

toughcookie Hoppas du har din bebis nu :bump:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
480
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 531
Senast: Lhas
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp