Är de understimulerade?

eldione

Trådstartare
Eller ska det vara såhär?
Grannen har barn och det är väldigt lyhört utifrån trapphuset här. Minst en gång om dagen och minst en halvtimme åt gången springer de fram och tillbaka i lägenheten och kastar sig emot (sin) ytterdörr så det smäller i hela trapphuset. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Man hör hur de springer men speciellt just den där dunsen mot dörren.
Ett av de yngre barnen brukar även öppna ytterdörren och stå och slå upp den så långt det går med säkerhetskedja och stå och studsa dörren sådär ett tag (kan också hålla på lääänge).
Det sista har dock blivit bättre efter att barnet öppnade dörren precis när jag gick förbi med min hund och han fick ett hundhuvud 30 cm från sig. Med tanke på hur rädda barnen är för hundar sedan innan så måste han väl fått panik :crazy:

Jag förstår mycket väl att barn är stökiga och lekfulla och jag kan faktiskt acceptera att de gallskriker varje gång de är i trapphuset (även grannens barn en trappa upp) eftersom det går över efter några minuter. Spridda skrik från lägenheten är också okej men lämna dörren ifred! :mad:
Just de här upprepade ljuden med dörren driver mig till vansinne :devil:

Är det en slump att de råkar leka med dörren så det stör andra och man lägger märke till det eller är barnen understimulerade som roas av det här hela tiden? Det är ju verkligen ofta. Får sådan lust att ringa på och be dem ta ut barnen utomhus.
Jag måste snart prata med hyresvärden så han kan säga till dem, jag skulle nog få lite problem med tanke på att de knappt pratar svenska.
 
Sv: Är de understimulerade?

Säg till dem du att barnen stör när de gör så. Min son är inte understimulerad men hade lätt kunnat slå i dörren en halv dag pga nyhetens behag...
 
Sv: Är de understimulerade?

Vissa barn är sådär, de behöver inte vara understimulerade men i en viss ålder gillar de att testa gränser, & testa allt öht.
Jag vet inte om det hjälper att klaga på en sån sak om de håller sig i lägenheten, det accepteras ganska mkt oljud av en barnfamilj då de måste kunna ha ett vardagsliv med vissa normala ljudnivåer, & barn springer.
Hur vet du att barnen inte är utomhus & leker där med?
 
Sv: Är de understimulerade?

Är det någon vuxen hemma då? Det låter ju lite konstigt att som förälder låta barnen stå och vifta in all kalluft från trapphuset om man själv sitter vid teven.
Kanske är de ensamma hemma och blir stissiga?
 
Sv: Är de understimulerade?

Barnen låter för små för att vara ensamma hemma:crazy:
 
Sv: Är de understimulerade?

Jag skulle också bli galen av det.
Jag tillåter inte mina barn att störa grannarna genom att springa i trappen eller smälla i dörrar.
Om du tror att det skulle vara svårt för dig att tala om för dem att det stör kanske det kan vara bra att ta det med hyresvärden.
 
Sv: Är de understimulerade?

Du ska nog inte säga till barnen - utan föräldrarna.
Snacka med dom, eller sätt upp en arg lapp på deras dörr.

Om jag var du hade jag blivit skogstokig, och inte vart så snäll mot de små barnen :devil: :angel:
 
Sv: Är de understimulerade?

Du ska nog inte säga till barnen - utan föräldrarna.
Snacka med dom, eller sätt upp en arg lapp på deras dörr.

Om jag var du hade jag blivit skogstokig, och inte vart så snäll mot de små barnen :devil: :angel:

Och vad hjälper det att ge sig på de små barnen då?

Är det okej om jag "inte är så snäll" mot en hund som jag hör skäller emellanåt också? Eller grannens katt som jamar utanför dörren?
 
Sv: Är de understimulerade?

Barn tar ofta en tillsägelse från en främmande vuxen bättre än från en förälder - dock skulle jag inte säga till dessa barn om jag inte visste hur föräldrarna reagerade - det var väl så någon blev knivmördad för några år sedan.

Kancka på och prata trevligt och berätta att barnen stör.
Inget konstigt - språk är så mycket mer än ord.
 
Sv: Är de understimulerade?

Och vad hjälper det att ge sig på de små barnen då?

Är det okej om jag "inte är så snäll" mot en hund som jag hör skäller emellanåt också? Eller grannens katt som jamar utanför dörren?

Mja, den sista meningen var väl inte 100% seriös, men jag kan erkänna att jag är så tolerant.
Men jag skulle inte vara våldsam eller nåt mot barnen om det var det du trodde.
 
Sv: Är de understimulerade?

Mina barn kutar järnet fram och tillbaka (och runt) i huset varje kväll utan att på något sätt vara understimulerade. Däremot skulle ajg som förälder sätta stopp för dörrvåld om det var aktuellt, speciellt om vi bodde i flerfamiljhus.
Varje gång jag hör något sådant så tackar jag min lyckliga stjärna för att vi bor i eget stort hus med grannar på respektfullt avstånd....
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 503
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 238
Senast: lilstar
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp