athena

Trådstartare
Ngn som vet om han kommer till bruksprov igen? Han är inte med på den preliminära listan som uppdaterades igår.

Mm, men i år SKA det bli en prövad hingst... Det bara är så, om jag inte får en jättefin fölis efter Camiell då.. :love:. Om det öht blir nån betäckning. Men det vore kul om Aer blev gk!

vad jag har förstått gick varken aer eller di caprio vidare. varför vet jag inte. hoppas verkligen att det går vägen nästa år, då di caprios uppfödare är min gamla lärare.

Vadå vidare, det har ju inte börjat än? Det här är sista chansen för Aer så det är inte till att komma tillbaks nästa år, tyvärr.

Di Caprio kastrerades i sommras då han inte klarade av psykiskt att gå som hingst utan att få betäcka. Hemskt tråkigt då nämnden tydligen ville se honom igen, och alla fölen som visats haft höga poäng.

Det stämmer att Di Caprio kastrerades i somras. Det visade sig då att han hade en testikel som var roterad och som kan ha orsakat att han inte mådde bra. Nu mår han som en prins, rids för fullt och siktar på 5-årskvalen till våren.

Han fick en fölårgång o det blev till slut 10 levande föl. De har gått väldigt bra, bl a en segrare i fölchampionat, en 50 p, tre 49 p, flera 48 p. Synd att det bara blev en årgång men de som tog möjligheten får glädja sig!

/Ann
Stuteri Stubbäng

Aj då, stackars liten. Men skönt att det löste sig. Han kommer säkert göra succé på tävlingsbanan :D Min plutt är jäääääättefin och trivs bra hos sin nya ägare.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är äntligen dags för ett sommar-OS igen. 2024 är det Paris som står värd för spelen och här är allt du behöver veta inför OS...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Gunnar
·
Samhälle Fick mail igår: Vi vill bara informera att vi uppdaterat leveranstiden till kl 17.15, fr.o.m. nästkommande leverans. Så de kommer...
Svar
3
· Visningar
476
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka