Äntligen är hon här!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Chivita

Vill bara berätta...:p

Att i Måndags kväll så satte allt fart.
1 vecka innan BF..

Vid 19 tiden så hade jag hyfsat ont och fick reglbundna värkar varje kvart...och vid 21 tiden så vart de intensivare och kom med 10-12 minuters mellanrum...och aj aj vad det värkte främst i ryggen.

Vid 01 tiden (Tisdag) så började jag nästan jogga runt av smärtan och ringde då BB och vi åkte och lämnade hunden och sedan var vi där till halv 3.

Kända att vill de bara titta och sen skicka hem mig så dör jag.
(Hade otäcka ryggvärkar hela tiden.)

Vart undersökt och var öppen 4-5 cm och när de tog fram sjukhuskortan så fattade jag att nu var det verkligen dags.:crazy:

Sen kom intensivare smärta och jag låg och tog lustgas, sen tog de hål på hinnorna med.

Fick ryggmärgsbedövning satt och det var skönt men tyvärr tog de bara bort magsmärtorna men ryggvärken fick jag ha kvar hela tiden...så ont har jag aldrig haft i hela mitt liv.:devil:

Och efter ien timmes krystande var HON äntligen ute 10.05 på Tisdags morgonen.

Första bebisen på den dagen...

Lilla snuttan vägde 3670 g och var 50 cm lång.

Har haft ohygglig halsbränna halva graviditeten och hon hade massa mörkt hår...hihi

Allt är bara bra med oss och lilla Thea Linnéa Alfrona Hagberg. :love:
 
Sv: Äntligen är hon här!

Grattis! Snyggt jobbat!

Vilka fina namn. Gillar särskilt Alfrona. Har aldrig hört det förut.
 
Sv: Äntligen är hon här!

Grattis! Skönt att det gick så "fort"!

Gillar också namnet Alfrona :love: , blir det tilltalsnamnet? Thea heter min väns alkolistmamma, så jag du förstår nog vad jag får för känningar när jag hör det :crazy: ....


BILD:bump: !!!
 
Sv: Äntligen är hon här!

Grattis :) :bump: :bump:

Skönt att höra att allt är bra med er :)
 
Sv: Äntligen är hon här!

Grattis!
Vi gamla tanter vill naturligtvis se bebisbilder att gotta oss i.
Så skönt att allt gick bra.
 
Sv: Äntligen är hon här!

Grattis :banana:
Kul med lite förlossningsberättelse!! Och va skönt att allt flöt på så bra!!

Jag hoppas naturligtvis också på bilder ;)
 
Sv: Äntligen är hon här!

Tack alla för grattisarna...bild är på ingång. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 734
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 849
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 629
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 771
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp