Äntligen är hösten här.

Jag blev alldeles exalterad när jag satt på balkongen den första september och såg att några löv i trädkronorna hade börjat skifta färg. 😍 Jag har svurit mer än en gång över de höga temperaturerna denna och förra veckan - ge mig lite svalka och krispig luft och rosiga kinder, tack!
 
På måndag kommer äntligen svalare luft 😍😍

Och äntligen regn hit! Gräset är bränt för första gången detta året hos hästarna. Ska mocka hagarna helt klara idag och klippa ner ratorna nu när klipparen äntligen funkar igen så är vi redo för höstväder 😍

Har redan gjort min kryddblandning till kaffet, så himla mysigt! Och köpte ett litet pumpaljus av ponnyns ägare på skördemarknad igår 🎃
 
Och äntligen regn hit! Gräset är bränt för första gången detta året hos hästarna. Ska mocka hagarna helt klara idag och klippa ner ratorna nu när klipparen äntligen funkar igen så är vi redo för höstväder 😍

Har redan gjort min kryddblandning till kaffet, så himla mysigt! Och köpte ett litet pumpaljus av ponnyns ägare på skördemarknad igår 🎃
Recept på kryddblandning tack, jag vill också ha mysigt kaffe 😁
 
Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och laga goda grytor igen.
Längtar efter skogspromenader där luften doftar av löv, svamp och jord. Att få sitta inomhus med varm choklad medan det renar ute och man vet om att alla djuren är inne i sina hus och mår bra. Att slippa alla krav på att vara ute och ordna saker på gården. Det mesta är redan gjort nu.
Svalare luft, mysiga tröjor som är för varma nu och te i soffan under en filt. Tända ljus, halloween och svampplockning
 
Och äntligen regn hit! Gräset är bränt för första gången detta året hos hästarna. Ska mocka hagarna helt klara idag och klippa ner ratorna nu när klipparen äntligen funkar igen så är vi redo för höstväder 😍

Har redan gjort min kryddblandning till kaffet, så himla mysigt! Och köpte ett litet pumpaljus av ponnyns ägare på skördemarknad igår 🎃
Man är rätt glad över att regnet äntligen ska hitta hit. Allt är brunt och dammigt. Damm damm damm.
Känns som man bor i en öken.
 
Här har det regnat bra så gräsmattan är grön till och med. Men jag är så glad över svalare väder idag 😍
Ska minsann testa kaffekryddningen ☺️
 
Äntligen höstkänsla :heart träden har börjat lite lätt att ändra färg på löven eftersom det har varit så varmt så har inte den rätta feelingen infunnit sig förrän nu. Det var lite varmt en stund i dag med, men lite mer normalt. Och nu ska det sjunka lite till plus lite regn dom närmsta dagarna. Så jäkla skönt. Jag nyser inte så mycket nu heller. Nu njuter jag verkligen.
 
Åh, idag kände jag också redan på morgonen att det äntligen är höst! Som jag har längtat!

Igårkväll var kvällen för mig 😍 Även om jag fick ta av tröjan när jag fixade nytt strö 😅 Och i morse när jag gick till bilen innan 6 😍😍😍

Nu lyser dock solen, hoppas ändå det är lite svalare när jag kommer ut från jobbet i eftermiddag!
 
Här är det soligt men svalt. Men skulle man sätta sig i vindstilla soligt läge är det nog varmt fortfarande. Imorgon ska det regna och vara 12 grader mitt på dagen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 284
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 258
Senast: machafuko
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 395
Senast: Liten
·
Gnägg Jag och min syster är så kluvna över hur vi ska göra med stallplats. Skulle inte haft någon tanke på att flytta, om det inte vore så att...
Svar
18
· Visningar
2 539
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp