Älskar ni barnen lika mycket?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Älskar ni barnen lika mycket?

Älskar barnen oerhört mycket.
Lika mycket? Det vet jag inte, jag vet inte hur man kan mäta känslan "att älska".
Jag försöker dock att behandla dem lika, så därför kanske jag kan säga att jag just älskar dem.. lika mycket :D :love: !
 
Sv: Älskar ni barnen lika mycket?

Jag älskar mina barn lika mycket. Däremot har min mor alltid särbehandlat både barn och barnbarn. Det är tydligt att hon föredrar min lillebror framför mig, och sin dotterson framför sin dotterdotter. Hon har i och för sig aldrig varit direkt orättvis ( utom nu på senare år), men det är så tydligt att det hon gör för pojkarna gör hon av kärlek och det hon gör för flickorna gör hon av plikt( och gärna ihop med kritik).

Så nog förekommer detta, alltid.
 
Sv: Älskar ni barnen lika mycket?

Jag tycker oxå det är lite intressant det här m om man skulle få en son i framtiden o denne blir en pedofil,,,,"konstig grej att tänka på".
Men jag tror att min kärlek till honom skulle dö då iaf.
Jag skulle aldrig förstå eller förlåta.
Jag har två flickor o bara tanken på att nån skulle utsätta dom för nåt övergrepp gör ju att man blir ett nervvrak.
Jag blir oxå lite skrajsen för mina känslor för jag skulle döda den personen så fort jag fick chansen, utan problem.
Är det fler än jag som tänker på såna scenarion ibland?
El är det jag som spårar ur tanke- o känsomässigt?
Vore intressant att veta om man är fler...................
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 823
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 691
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 244
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp