Älggryta för både vuxna och barn?

N

Naggur

Tänkte göra älggryta idag. Men dottern (8 månader) äter middag med oss så skulle vara trevligt om hon åxå kunde äta den istället för att jag ska laga något på sidan av till henne.

Så jag behöver något bra recept!
 
Sv: Älggryta för både vuxna och barn?

Kalops!
Behöver inte saltas mer än vid servering och kryddpepparn ser man o kan plocka bort.
 
Sv: Älggryta för både vuxna och barn?

Kan inte hon också äta älggryta ? Är det inte bara plocka bort lite innan du kryddar ?
 
Sv: Älggryta för både vuxna och barn?

ja men de e ju de jag vill=)

Vi brukar krydda på talriken istället för när vi lagar maten. Men jag har inget bra recept=(
 
Sv: Älggryta för både vuxna och barn?

Jasså, du vill ha själv receptet på älggrytan bara ? Rätt uppfattat eller ?
 
Sv: Älggryta för både vuxna och barn?

att jag inte tänkte på de! Tack! De är ju rätt ätt att göra=)
 
Sv: Älggryta för både vuxna och barn?

Jag lagar det som vanlig gryta, har i alla kryddor utom salt som jag tillsätter när jag tagit från till sonen. Har ofta buljongtärning i och då brukar jag laga hans mat i en liten gryta brevid eftersom jag tillsätter buljongen tidigt. Annars får han i samma saker som vi och ibland tillsätter jag lite morot i hans gryta.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 618
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 953
Senast: Lingon
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 427
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp