ägglossning=gravid

A

angel83

kan man bara bli gravid vid ägglossning lr finns det möjlighet o bli det annars oxå...
:confused:

nån som vet>??
 
Sv: ägglossning=gravid

man kan bara blir gravid när det finns ett ägg att berfukta... MEN spermierna kan i gynnsamma fall leva upp till en vecka inne i kroppen OCH även om man har regelbunden cykel så kan man inte till 100% lita på att kroppen inte hittar på att ändra sig och ägglossa vid annan tidpunkt...
 
Sv: ägglossning=gravid

Ägget är befruktningsbart ETT dygn i månaden, alltså har du egentligen bara EN chans i månaden att bli gravid på.

Dock lever spermierna upp till en vecka i livmoden, så om ni ex har sex på måndagen och du har äggl på torsdag så finns det en chans att du kan bli gravid om det är någon krut i dom små liven.....
 

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 771
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp