Jag har köpt Makeup Revolution till dottern, och även gjort en egen paketkalender till henne. Varken jag eller mannen brukar ha någon adventskalender, men jag har faktiskt blivit lite sugen på att skaffa en till mig själv. Jag vet dock inte vad jag vill ha för kalender. Funderade på en te-kalender, men jag är en vanemänniska som tycker bäst om mitt Earl Grey som jag druckit varje morgon i säkert 30 års tid, så det är kanske inte rätt för mig. Tar gärna emot tips på vad jag skulle kunna köpa till mig själv! Jag är inte sugen på att lägga någon förmögenhet på kalender till mig själv, det är mest "myskänslan" jag vill åt. Kanske också en daglig rutin under december som på något sätt "tvingar" mig till återhämtning etc.
I går fick vi också veta av dottern att hennes hundar "behöver" en adventskalender. Hon har en hund som bor hos henne på heltid, och en hund som bor hos oss i nuläget men besöker dottern regelbundet och kanske kommer att börja "sova över" snart. Jag tänker därför att en kalender med lådor/påsar som man själv fyller i, är lämpligt. Då kan vi lägga i två godisar per dag, så får hundarna dela "broderligt" de dagar valpen ska vara med och öppna
Dottern vill dock helst ha i "rätt" färger, så jag undrar om någon vet någon sådan kalender i vitt, guld, eller möjligen rosa?