Adventskalendertråden 2023

Kan ha förbeställt GlossGods ena adventskalender :angel: Helt okej pris, blev nyfiken då det är deras första år med kalendre 😍

Tänkte ju köpa Hudotekets med, men de verkar dröja lite med lanseringen och jag har börjat tveka lite. Har ju egentligen mer hudvård hemma än jag behöver och hinner använda, bland annat från tidigare adventskalendre 🙈 Men det är ju så kul att öppna luckor med hudvård med.. :o Kluven här :nailbiting:

Jag kanske slår till på några på rea. ;)

Var fö förbi Åhléns idag i ett annat ärende och såg massor av kalendrar. Men jag tyckte de hade blivit så himla dyra? Eller så kände jag mig kanske rikare i fjol? Men ingen under 1500 kr, det kändes konstigt.
Håller med om att de flesta blir dyrare och dyrare, och då känns det inte lika kul med tanke på att det ändå kommer vara några produkter som inte passar så bra. Halva grejen enl mig är att få prova på lite nya grejer, men inte behöva betala fullt pris för exakt allt. Då kan man ju lika gärna lägga pengarna på rätt produkter i fullstorlek från början. (Och ja, jag inser såklart hur bortskämt det låter, en julkalender är ingen rättighet och såklart får företagen sätta priset själv osv. Men tror ändå att vissa kan tappa kunder om priset blir för högt jämfört med förra året)

Hittade youtys nu (tack @athena_arabians 😊) och den jag funderade på kostade 999, jag är ganska säker på att jag betalade runt 700 förra året. Visst nu får man allt i en necessär, men jag behöver ingen sån. Så nu blir det till att leta vidare... kommer sluta med Yves Rocher ändå känns det som haha. Bangerheads kostar liksom 1490, och Glossybox 1299. Lyko har visserligen en för 899, men den innehåller bara deras egna märke (inget fel på dom produkterna av det jag testat) men för dom pengarna vill jag testa nåt nytt märke också 😊

Jag har förhandsbeställt den från LH Cosmetics. Ja den var svindyr. Men hellre en som jag tror att jag verkligen kommer gilla än flera halvdana. Har massor med hudvård.kvse från ifjol. Fast det kanske blir nån till med ätbart också...

Jag tror att min vän har gjort klart min tygkalender åt mig :) 2300 kr har hon fått av mig för att köpa tyg och tillbehör 😅 men, hon har verkligen gjort ett seriöst jobb, frågat hur mycket tyg det går åt (åt både saker jag syr till mig själv men också Tilda), vilka typer av tillbehör jag kan vilja/inte vilja ha, och har skrivit små noteringar till varje paket vad hon har tänkt att jag ska sy av det :) det blir 4 adventspaket + ett till julafton.
Och hon har sparat alla kvitton så jag ska se sen att hon verkligen handlat åt mig 😅

Nu råkade jag hamna på Amazon (trots att jag tycker den sidan är jobbig att söka på i mobilen) och där fanns det ju också kalendrar. Bla niveas som såg roligare ut där än på svenska sidor. Får kanske kolla runt lite mer på Amazon nån dag framöver när jag har tid.

Jag har förhandsbeställt den från LH Cosmetics. Ja den var svindyr. Men hellre en som jag tror att jag verkligen kommer gilla än flera halvdana. Har massor med hudvård.kvse från ifjol. Fast det kanske blir nån till med ätbart också...

Jag är supernöjd med den kalendern i fjol. Om jag bara kom ihåg att sminka mig lite oftare skulle jag nog köpt i år med, men de grejer jag fick lär räcka i tio år…

Jaha. Då slank den ned fast jag inte ens försökt sova än. Allt är ditt fel. :crazy:

Fast den ser iofs ut att vara tillräckligt liten för att kunna hänga med på resan. Nån kalender måste jag ju ha…

Jag tar mitt ansvar för detta! Återkom i slutet av december om du blir missnöjd. :D Mitt största problem är att inte samtidigt råka klicka hem en massa annat därifrån "när jag ändå beställer".

Håller med om att de flesta blir dyrare och dyrare, och då känns det inte lika kul med tanke på att det ändå kommer vara några produkter som inte passar så bra. Halva grejen enl mig är att få prova på lite nya grejer, men inte behöva betala fullt pris för exakt allt. Då kan man ju lika gärna lägga pengarna på rätt produkter i fullstorlek från början. (Och ja, jag inser såklart hur bortskämt det låter, en julkalender är ingen rättighet och såklart får företagen sätta priset själv osv. Men tror ändå att vissa kan tappa kunder om priset blir för högt jämfört med förra året)

Hittade youtys nu (tack @athena_arabians 😊) och den jag funderade på kostade 999, jag är ganska säker på att jag betalade runt 700 förra året. Visst nu får man allt i en necessär, men jag behöver ingen sån. Så nu blir det till att leta vidare... kommer sluta med Yves Rocher ändå känns det som haha. Bangerheads kostar liksom 1490, och Glossybox 1299. Lyko har visserligen en för 899, men den innehåller bara deras egna märke (inget fel på dom produkterna av det jag testat) men för dom pengarna vill jag testa nåt nytt märke också 😊
Och jag funderat på hur folk ska ha råd att köpa dyra kalendrar i år med tanke på inflationen. Kommer många få rea ut sina kalendrar? Eller kommer folk fortsätta spendera?

Jag tar mitt ansvar för detta! Återkom i slutet av december om du blir missnöjd. :D Mitt största problem är att inte samtidigt råka klicka hem en massa annat därifrån "när jag ändå beställer".

Förstår inte alls vad du menar. När man ändå beställer måste man ju beställa lite mer så man slipper frakten. :angel:

Och jag funderat på hur folk ska ha råd att köpa dyra kalendrar i år med tanke på inflationen. Kommer många få rea ut sina kalendrar? Eller kommer folk fortsätta spendera?

Jag funderar på om ifall vissa (tex Kicks) tillverkat färre i år just nu för att de inte ska behöva rea ut?

Var det inte ett gäng på rea redan förra året?
Eller specialerbjudanden :grin:

Jag har ett presentkort på Amazon så funderar på att slå till på Effols faktiskt.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 905
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar