adress till msnblockering

goamarie

Trådstartare
Jag har sökt på buke men hittar inte det... vad är den rätta adressen för att kunna se vilka som har blockat mig på msn?
hittar inte den i ngt inlägg på buke....

skulle pma dig A_K_N men du hr för många pm :(

Sv: adress till msnblockering

Du kan pm:a mig ditt msn lösenord istället.
Oavsett hur roligt det ibland kan vara att driva med de okunniga så var väl det där lite över gränsen?

@Marie: Sådana sidor finns inte. Det som finns är sidor där du kan se om någon är online, och då jämföra med vad du ser för status via din egen msn, men de har inte fungerat som de ska på ett par år och antal personer som de visar rätt på minskar hela tiden.

Jag tycker inte att det är roligt att driva med okunniga, men det är något som förbluffar mig så mycket med de som är beredda att klistra in sitt lösenord på slumpmässig sajt. Är det så mycket farligare att bara ge det direkt till mig?

Jag tycker inte att det är roligt att driva med okunniga, men det är något som förbluffar mig så mycket med de som är beredda att klistra in sitt lösenord på slumpmässig sajt. Är det så mycket farligare att bara ge det direkt till mig?
Skillnaden är att i det senare fallet är det du som gör dig skyldig till phising.

@Vita_N_6520: Bra exempel på en sida för att fiska lösenord. Det finns ingen bra anledning att ge ut sitt användarnamn och lösenord på sådana sidor. Det kryphål som så kallade block-checkers använder (använde, egentligen) kräver inte sådan information. Visst, de motiverar att de använder login-informationen för att ta reda på vilka man har i sin kontaktlista och vilken status de visas med, vilket kan användas för att automatisera kontrollen, men det är egentligen bara en gigantisk säkerhetsrisk. Betänk sen även att inte ens de säkra sådana sidorna (dvs de där man inte skriver in sitt eget användarnamn och lösenord) fungerar längre; Microsoft stängde den typen av kontroller för ett par år sedan.

Allvarligt...det är inte konstigt att den malware som sprids via social engineering är så framgångsrik...

För att inte tala om alla jobbiga meddelanden jag får från folk som använder dom där sidorna...

Jag hoppas att du inte är seiös ? Min korkade kompis skrev in sitt lösenord på en sån där sida , sen hade hon hela datorn full med virus.

Men hur ska du annars "kunna se" vilka som har blockat dig?
Att du ger ut det till en blockarsida eller till Elftor spelar väl ingen större roll, jag skulle hellre gett det till Elftor...

för att jag vet inte vad han gör med mitt lösenord och eftersom stalker sa atd et i princip inte finns några säkra sidor längre.
dessutom är det inet aktuellt längre....

Men du har förstått vad Elftor menade?
Du kan ju lika gärna ge bort ditt lösenord till någon här som att skriva in det på en sådan blockeringssida, men jag tror att sannolikheten att det händer någonting illa med din msn (& dator) är betydligt större om du ger det till blockeringssidan.

min första spontana reaktion när jag såg hans inlägg var det jag skrev;)
lät som en fjortisunge som trodde han kunde fiska till sig lösenordet ;)

Ja men det är ju upp till var&en vad de vill använda för sidor.
TS ställde en fråga, jag svarade.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
343
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: NilHe
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 667
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leksak som belöning
  • Barmarksdrag/canicross