Adoptera hund?

M

_mikaela_

Hej,
jag har funderat lite på att skaffa hund. Men tänkte kanske på att adoptera en istället för att köpa valp.

Och jag vet ju att det finns t.ex. katthem där man adopterar katter, men finns det något liknande för hund?
Någon som vet något ställe? Hemsida?

Mvh Mikaela
 
Sv: Adoptera hund?

_mikaela_ skrev:
Hej,
jag har funderat lite på att skaffa hund. Men tänkte kanske på att adoptera en istället för att köpa valp.

Och jag vet ju att det finns t.ex. katthem där man adopterar katter, men finns det något liknande för hund?
Någon som vet något ställe? Hemsida?

Mvh Mikaela

Vad är det för skillnad på att adoptera och köpa? Hundar och katter köper man, oavsett om de kommer från en uppfödare eller från ett djurhem.

Hundstallet har hundar som behöver nya hem och Djurens Vänner brukar ha hundar inne ibland. Många omplaceringar sker även privat så kolla annonssidor. Hundar som omplaceras privat är inte i mindre behov av nytt hem än de som hamnar hos Djurens Vänner eller liknande!

Djurens Vänner finns i olika delar av Sverige så det finns många hemsidor. Sök på "djurens vänner" på google.se så hittar du dem.
 
Sv: Adoptera hund?

hej. i vår kommun finns det hundgårdar/hundcenter där det finns omplaceringshundar. det är vanligtvis hundar som behöver nya hem pga allergier och liknande. känner några som har hund därifrån och det funkar kanonbra. finns det liknande i den kommun där du bor?
 
Sv: Adoptera hund?

_mikaela_ skrev:
Hej,
jag har funderat lite på att skaffa hund. Men tänkte kanske på att adoptera en istället för att köpa valp.

Och jag vet ju att det finns t.ex. katthem där man adopterar katter, men finns det något liknande för hund?
Någon som vet något ställe? Hemsida?

Mvh Mikaela


Är glad över att det finns folk som du som är villiga att förändra en hunds liv som kanske haft det svårt i livet. Jag själv adopterar hellre än köper, finns så många djur som behöver nya hem
 
Sv: Adoptera hund?

Vad menar du med adoption? Att ni inte betala ngt för hunden? Vi har haft två omplaceringar, en från uppfödare och en från hundstallet, men bägge hundarna fick vi betala för.
 
Sv: Adoptera hund?

Glimten skrev:
Vad vill du ha för hund?


Rasen är det inte så noga med, hellre då vilket sorts temprament den har.
Den måste kunna funka med småbarn och med häst så klart :)..
 
Sv: Adoptera hund?

Mia_R skrev:
Vad menar du med adoption? Att ni inte betala ngt för hunden? Vi har haft två omplaceringar, en från uppfödare och en från hundstallet, men bägge hundarna fick vi betala för.

Nej jag tror det bara kallas för adoption, men de flesta hundstall är väl idella så då får man nog betala ett par tusen iaf..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 288
Senast: Vovve
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 417
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp