Adobe photoshop?? Hur gör man? Fattar inget =(

T

Toudi

ja vill fixa till mina foton lite grand och då tänkte ja använda adobe photoshop. Men hur gör man? Skulle behöva hjälp steg för steg:o

Sv: Adobe photoshop?? Hur gör man? Fattar inget =(

Kan du ingenting är Photoshop egentligen både ett för svårt och ett för avancerad program. Men sök på tex Photoshopskolan och se om du kan hitta några tips där.
Vad vill du göra med korten?

Nej ja kan inget om de eftersom ja e helt grön på det. Men vadå går de inte att lära sig? Men om de är krångligt de finns inget lättare program?

ja vill trolla bort lite skavanker på korten:)

Jo, tex Photoshop Elements som är en enklare version av Photoshop.
Men Photoshop går att lära sig om man vill och det går att göra väldigt mycket och är roligt, men kan vara kämpigt på vägen.
Och vill man bara göra enklare bildhantering för hemmabruk så är det nästan bättre att köpa/använda ett annat program.

Fortfarande omöjligt att säga vad du ska använda för något.

Gå in på Webdesignskolans photoshopskola, eller som Zaga sa, googla på photoshopskola, så får du fram en del tips. Annars är enklaste sättet att lära sig Photoshop att gå en kurs av något slag - och att leka, leka, leka med programmet tills man lär sig på ett ungefär hur det hänger ihop. Men det är ett svårt program, onekligen...

Okej... men problemet är att ja kan inte göra nån alls...:confused: Ja vill ta hud från ett annat ställe och flytta till ett annat? Vart hittar man de verktyget?

Det är svårt att beskriva om man inte kan visa... Jag kan däremot tipsa om en hemsida där jag har lärt mej nästan allt om photoshop, nämligen på

www.moderskeppet.se

Där kan du hitta i stort sett allt, gå in på photoshop eller bildbehandling uppe på menyraden så kan du läsa om allt från grunderna till "överkurser".

Angående flytta hud, så använder du kloningsstämpeln (jag antar att du vill dölja finnar/mörka ringar/missfärgningar och liknande). Den finns i verktygsfältet till vänster. Om den inte finns framme så kan du klicka och hålla in på olika verktyg så kommer det fram mer alternativ. När du har fått fram kloningsstämpeln, så håller du in alt-knappen och klickar på ett ställe som du vill "ta" hud ifrån. Sen släpper du alt och klickar på det ställe dit du vill "flytta" huden. Klart!

Kolla igenom moderskeppet, där finns mycket bra tips, annars kan du pm:a mig så kan jag försöka hjälpa dig så gott jag kan :)

Nu vet jag inte vilken version du har och kommer inte ihåg vilka verktyg som fanns i förra versionen (tror dock det var i 7:an de flesta nya kom, jag har CS) men du kan antingen använda klonstämpeln (tryck på knappen eller S) för att ersätta direkt eller Healing Tool (tryck på knappen eller J) som hämtar från ett annat ställe, men inte ersätter helt.
Testa lite med dom så blir det säkert bra!

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 958
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MiaMia
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 763
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar