Adjö min äslade lilla Stig!

Jettan

Trådstartare
Adjö min älskade lilla Stig!

17634037.jpg

Stig har bott hos oss sedan har var liten bebis. Han har alltid varit väldigt speciell och vi älskade honom väldigt högt.

När han var 5 år (förr året) försvann han spårlöst... Det har gått ett år nu och varje dag har jag letat efter honom, legat vaken om nätterna och undrat vad som hänt. Jag har gråtit mycket över min älskade bästa vän. Jag har letat överallt, men inte hittat honom.

Det har gått ett år nu och det är dags att ta farväl. Stig vi älskar dig väldigt mycket och du har lämnat ett tomrum i våra hjärtan som är omöjligt att fylla!!

Jag hoppas att var du än är så har du det bra nu. Vi saknar dig väldigt mycket, även fast du inte är här kommer vi alltid minnas dig.

Matte måste sluta leta efter dig nu, sluta hoppas, matte måste gå vidare...

Vad som än händer kommer vi alltid att älska dig.

Senast ändrad:
Sv: Adjö min äslade lilla Stig!

Visst är det hemskt när en katt bara försvinner,och man vet inte var?

Om den dött och man får veta det,så känns det bättre!

Men ovissheten om var ens katt är,den är hemsk!

Vår ena stallkatt försvann för ett par år sen,och jag kan fortfarande fundera på vad som hände honom!
Han hade aldrig varit långt från stallet,så vips en dag var han borta!

Jag misstänker att någon tagit våran stallkatt,han såg ut som din,men långhårig!

Men vi lär aldrig få veta..

Oj!
Min katt Nils är en exakt kopia av Stig!!:)
Han är ett år gammal nu, kanske har din kisse återfötts i honom??:)

*tröstkram*

Ja, det värsta är ju att vi inte vet... och det gör så frukantsvärt ont! Man letar jämnt efter honom... det känns inte hälsosamt och det har gått så lång tid nu, han kommer nog inte tillbaka..

men man hoppas ju i alla fall..

och det var verkligen en speciell katt, han var med oss jämt, han var mer som en hund, vi älskade honom väldigt mycket. Vårat första husdjur dessutom. Så det känns väldigt tomt...:cry:

17633965.jpg

Han är en kopia av min katt också (eller tvärt om).

Prydlig krage, vita strumpor och vit perfekt bläs.

Kramar om dig och Stig !

Låter som vår Taz, väldigt speciell och nästan mer som en hund. Sådana där katter etsar sig in i ens hjärta och jag kan bara tänka mig hur hemskt det måste kännas för dig att mista en sådan katt. :(

Min kompis katt kom tebax efter 3 år. kan ju hoppas att stig kommer hem igen. kramar

Åhh vad tråkigt.Det känns så hemskt när ett djur bara försvinner så eftersom man inte vet vad som har hänt med katten.
Min mammas och deras katt försvann i slutet av april/början av maj förra året.Vi var ute och letade mycket.I juli då jag flyttat hemifrån så kom det en mycket tanig och liten katt hem till mamma igen.Vi har ingen aning om vart hon kan ha varit och vi räknade med att hon hade törstat ihjäl eftersom det var så varmt i somras men nu lever hon.:D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka