Sv: Adhd.

Jag själv tar Concerta (inte just nu eftersom jag ammar fortfarande) och jag mår jättebra när jag tar min medicin. Jag kommer på mig själv att inom mig själv skrika att jag saknar "min" Concerta.

Den gör så mycket gott :)

Min sambo tar både långtidsverkande och korttidsverkande Ritalin, och han mår jättebra på den mixen.

Han har tagit Amfetamin och Strattera innan, men detta är det som passar honom allra, allra bäst.

Jag tycker det låter som en jättebra plan att låta fröknarna få chans att se skillnad på din son. Det är ju oerhört viktigt att vara uppmärksam på hur han mår, inte bara vad han presterar, men ni verkar ha koll på honom :)

Att han blev som ett kolli kan bero på att dosen inte passade honom.

Själv får jag ta ganska mycket dvs 7x36 mg, men det kan ändå komma perioder då jag inte behöver så mycket så jag försöker vara lyhörd på hur jag fungerar och jag tar inte full dos om jag inte behöver det.

Jag upplever mig lite som du upplever din son när jag tar för stor dos, jag blir lite disträ och slö.

Jag är ju sådan att jag vill ha den turbofarten i mig och inte medicinera bort den, för då är det inte jag längre. Men det är skönt när huvudet lämnar mig i fred och tankarna inte far omkring som en karusell. Det blir även lite lättare om jag kan fokusera och inte bli så störd av yttre påverkan. Inte ha tentaklerna aktiverade utåt precis hela tiden, utan kan sätta mig och tex läsa en tidning och verkligen läsa den. Nu tar jag in alla intryck samtidigt som jag läser, det blir inte alltid så bra.

Det är där Concertan spelar en stor roll i mitt liv.

Lycka till!
Han tog den minsta dosen. Menar du att det kan hjälpa att ta större dos? När vi gjorde den sista utredningen på han nu i sommras så vill jag minnas att psykologen sa att det har kommit någon ny medicin. Eller minns jag fel? (mitt minne är kasst) Han åt dessa tabletter när han började etta. Det fungerade inte alls. Då åt han dom långtidsverkande. Var fjärde timme så började han frysa och darra. Nu har han börjat 5an och fått nya fröknar. Därför vill vi avvakta lite.
 
Sv: Adhd.

Vis av erfarenhet så hade jag inte berättat för fröknarna vilken period som sonen gick på Concera och vilken han var utan.
Jag har fått höra om min son att "det märks VERKLIGEN att de minskat ner på hans dos, för oregerlig han är!!!"
Men det hade vi inte och hans "oregerlighet" var inte värre än någon av de andra grabbarna i klassen, däremot är det väldigt bekvämt att ha honom att lägga skuld på istället för att ta itu med klimatet över lag i klassrummet. Så jag hade inte gett dem fingervisning åt vilket håll de skulle tycka utan verkligen låta dem försöka skapa sig en opartisk och ofärgad bild av situationen.
Vi skall ju följa upp och notera saker mm. Drför så måste vi i början informera fröknarna. Men jag märker stor skillnad när han har missat sina omega3.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 085
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
638
Senast: Glimra
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 503
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp