Kivina

Trådstartare
Jag har under flera år haft problem med acne. Jag har nu fått bukt på det och drabbas bara av mindre finnar då och då. Men alla dessa år har gjort att huden på kinderna är ärrad, det är inte direkta gropar utan man ser någon form rodnad i ett nätmönster under huden.

Jag vet att det finns behandlingar mot detta, men i dagsläget är det inte genomförbart pga bostadsort. Självklart kan jag resa för behandling, men det förutsätter att det är en engångsbehandling.

Men jag funderar på om det finns något jag kan göra hemma? Tips på riktigt bra foundation? Just nu är jag vinterblek vilket gör att ärren syns ännu tydligare. Har ni några bra förslag?
 
Sv: Acneärr

Det jag funderar på är om någon av apotekets produkter kanske kan hjälpa.
De är mot ärr/bristningar etc, men inte specifikt mot acneärr, så du bör nog kolla upp närmare om man kan ta dessa även på ansiktet.
Jag tänker på produkter såsom Bio-oil. Kan dessvärre inte uttala mig alls om hur bra de är.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 758
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp