Abracadabrant

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
P

PÄMMI

Nån med den minsta information eller åsikt om denna hingst som jag under ett par år sneglat på? Härstamning, tänkbar förärvning, förärvning etc. ? Kom igen :bump: :bump:

Sv: Abracadabrant

Vi har enbart haft en enda unge efter Abrakadabranth.
Så jag kan naturligtvis intet vara generell och säga si eller så om hingsten.

Ungen var i alla fall oerhört trevlig och social.
Välväxt och lite över medelstorlek som ettåring.
Ren och fin i benen. Lite utåt tåad på ett framben.
Lång kropp och riktigt stilig.

Han fick tyvärr avlivas för slinger som ett och etthalvt åring.

"Liffen"
Längst till höger

hingst3.jpg

liffnyhuvud.jpg

liffsaluny.jpg

AM

min kompis har en 3åring efter honom.
hon var stoooor som 1 o 2 åring och lite sen men hon premade in iaf. verkar väldigt snäll och fin.,

Nån åsikt om Abracadabrant på ett Cumin-Nevele Diamond-sto? :)

Men hon var väl inge sen? Hon kördes ju in först i december som 1 1/2 åring och kunde ju under 30 tre månader senare trots att hon redan då var 165 cm. Jag tyckte hon var en av de bättre tvååringarna jag har haft iaf, hon hade extremt lätt för sig och hade ett väldigt fint driv i steget. sen var hon otroligt skärpt och det märktes att det var skalle på henne. Den där hästen gillade jag skarpt och hade gärna behållt henne, Jag tror hon hade kunnat bli en väldigt bra häst. Första gången på banan sprang hon 35 och bara klippte med öronen:love:
mvh jesse

Känner två som har två åringar efter Abracadabrant som är jättenöjda.

Tackar :bow: :bow:
Med tanke på priset så känns han riktigt intressant för mig nu ;)

jaha :eek: ägarinnan sa att hon var jättesen. det är ju det enda jag vet :rofl:
bra att hon har koll ;)

jag har fått bra information om honom o mitt sto är betäkt med Abracadabrant fölar juli.:banana: så jag hoppas nu bara på lycka

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
448
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 866
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar