Abbies ögon

MissFideli

Trådstartare
Några kanske kommer ihåg att jag berättat att Abbie blir konstig i ögat då och då? Håller i sig några dagar, tillräckligt kort tid för att inte hinna till veterinären :smirk:

Så här ser hon ut just nu, började igår och är antagligen borta på måndag. Sitter sällan i mer än max 4 dgr. Hon är inte svullen, men hon kisar.
Båda bilderna utan blixt, och den första zoomad, därav suddigheten. Båda är uppljusade också.

IMG_0141.jpg

IMG_0142.jpg

Sv: Abbies ögon

Exakt så hade min katt för något år sedan.
Jag gick till vet i alla fall och hon såg att det var irriterat
och han fick nån salva mot bindhinnekatarr.
Efter den kuren har det inte kommit tillbaka.

Jag har pratat med veterinären eftersom det varit så här i ett år nästan. Men dom vill ha in henne när det är irriterat och det hinner jag aldrig med :smirk:
Det var såhär ca 1-4 dgr/mån tills för 2 månader sen. Då höll det upp, men har nu kommit igen.

Ser ut som jag gör i mina ögon när jag får ett allergianfall! ;)
Nä, skämt åsido, en kompis till mig hade liknande problem med sin katt, och det visade sig att det var ett inåtväxande hårstrå som irriterade.

Jag har funderingar på det, men i så fall är det nått som kommer och går och bara finns där några dagar varje gång.

Liknande trådar

Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 704
Katthälsa Länge sen nu, men ni kanske minns att Abbie haft problem med sina ögon en längre tid. Vi flyttade i mars och sen dess har det blivit... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
16 017
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er... 2
Svar
30
· Visningar
5 208
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Var hos veterinär förra veckan med hästen, egentligen för ett bakben men kom hem med ögonmedicin. Märkte samma morgon att pållen kisade...
Svar
15
· Visningar
1 824
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka