Abbie och Yoga. Igen.

MissFideli

Trådstartare
Abbie myser i sin soffa
Bild169.jpg

Yoga myser i min soffa
Bild170.jpg

Abbie myser i min soffa
Bild171.jpg

Yoga sover sött på mattan
Bild172.jpg

Abbie visar att allt duger som huvudkudde
Bild174.jpg

Bild177.jpg

Yoga sover skönt i soffan
Bild175.jpg

Abbie... ja... hon satt såhär bra länge iaf.
Bild181.jpg

Min älskade lilla bebis :love:
Bild185.jpg

Abbie leker valross. Eller nått.
Bild176.jpg

Yoga solar. Denna katt är så fotogenic, hon blir nästan alltid bra på bild.
Bild186.jpg

Sv: Abbie och Yoga. Igen.

Vilka mysisar! :love:

Jag tog bilder på mina gosisar i helgen och tänkte försöka lägga ut dom när jag kommer hem ikväll. Kan du tipsa om nåt läpligt ställe att ladda upp bilder på? :angel:

Okej... Då får jag försöka leta på nåt bra ställe. Mis var ute för första gången i fredags och hon är så sööööt när hon tittar på allt nytt! Fast hon förstod inte riktigt vitsen med att vara ute, så hon gick in och la sig i buren efter några minuter bara.

Okej, ska prova med det. Återkommer ikväll med egen tråd!

De är så fina dina missar! :love: Myskatter! :) Abbie ser så härlig ut i sin soffa! :love:

Heeelt ot... hur överlever den där soffan (din) att katterna gosar i den? Dammsuger du den tio gånger om dagen eller struntar du i att byxorna blir pälsklädda när du har suttit i den? :confused: ;)
Min blå soffa är numera åt det lurviga gulvita hållet så det jag undrar är väl egentligen: När är det dags att ge upp? :crazy: :D

Ett hett tips är att lägga ut filtar och handdukar på andra ställen! Mina katter har faktiskt helt och hållet slutat ligga i soffan pga det.

De här djuren har handdukar och annat både här och där, men på eftermiddagen och kvällen SKA man tydligen ligga i soffan och vila middag om man heter Augustus! :D Vi har löst det genom att ha ett gammalt lakan liggande i soffan som det bara är att ta bort när man vill sitta där själv, och örngott på kuddarna. Brokigt och fint ;)

Om du viker ihop lakanet och bara lägger det på en kudde i soffan, lägger sig inte kissen där då? Båda mina har nån sorts magnetisk dragningskraft till saker som inte är det normala liksom.

Siri älskar kläder och hittas oftast på sådana om de blivit "kvarglömda" nånstans. Mis har adopterat ett gäng handdukar som jag hade när jag tvättade balkongfönsterna för en tid sen. Har inte hjärta att ta bort dom nu heller. Hon ligger lika ofta på handduken på golvet utanför duschen. Eller på filten på en pall.

Sorry MissFideli, känns som jag trådnappar lite. Men snart ska jag gå hem från jobbet! ;)

Helt underbara, som vanligt! De gillar att mysa i soffan, det syns. ;) Men har du inga nya bilder från lillstugan?

Sirisiri - Jag brukar gilla när mina bildtrådar blir nappade för då brukar ännu fler människor titta i dem! :D Ett annat hett tips om man vill att katterna ska undvika soffan är att köpa skinnsoffa. Mina katter vägrar sätta en tass i dem sen vi fick de nya sofforna, tur att de har varsin gammal fåtölj att ligga i... (nä inte alls bortskämda :o )

/Erica

Varje gång jag kollar på bilder av dem slås jag över vilka vackra ögon britter har. :love:

Cheeserica skrev:
Sirisiri - Jag brukar gilla när mina bildtrådar blir nappade för då brukar ännu fler människor titta i dem! :D Ett annat hett tips om man vill att katterna ska undvika soffan är att köpa skinnsoffa. Mina katter vägrar sätta en tass i dem sen vi fick de nya sofforna, tur att de har varsin gammal fåtölj att ligga i... (nä inte alls bortskämda :o )
Då får vi hoppas att inte MissFideli misstycker! :idea:
Vi har köksstolar i skinn, men det är inget hinder för Siri, det händer att hon sätter sig på stolen mittemot mig och håller mig sällskap till frukosten! :)

Tack :)
Både och faktiskt, jag är storförbrukare av sånna där klädrullar. Brittpälsen är rätt bra, dne lägger sig mest uppepå och man kan antingen dra ihop den med fingrarna, eller köpa en speciell sorts "svamp" som är underbar vid dessa tillfällen. Soffan dammsugs varje gång jag dammsuger lägenheten. Har jag främmande lägger jag oftast på ett lakan eller nått som skydd för deras kläder.

Jag har testat med handdukar och annat och ja, dom används. Men bara under en stund, sen hamnar katterna i soffan iaf.

Men kolla på en bra djuraffär, det finns en svamp som man drar ihop håret med, det blir korvar som man kan lyfta upp/dammsuga upp. Kanonbra! Kostar ca 69 kr.

Skinnsoffa är bra (mina föräldrars katt ligger dock där ibland iaf), men Yoga är lite dålig på att inte klösa på soffan. Så jag vågar inte. Abbie får också ganska ofta tokryck i soffan och far fram och tillbaka mellan armstöden som en galning. Så det skulle nog inte passa här tyvärr.

Ja, dom är riktiga soffpotatisar båda 2. Mina pälsklingar :love:

Dock har vi inte varit ute i stugan än allahopa. Börjar min semester veckan efter midsommar, tänkte försöka inreda rastgården ordentligt då och sen får dom följa med ut.

Senast ändrad:

Visst har dom? Yoga har en mycket bra ögonfärg och det gör sig verkligen mot hennes svartvita päls. I solljus är det urläckert, som du ser på nedersta bilden.

Våran nästa soffa ska bli en beg skinnsoffa....

Dom som fött upp våra katter har haft sådana i snart 20 år och trots att dom nu har 20+ katter så är det den bästa sortens soffa som går att ha...
Bara dammsuga och torka av om någon "olycka" skulle hända...

Och begagnade så att man inte behöver få hjärtsnurp om det skulle hända en olycka eller några klospår...

I alla fall så ligger dom flesta av deras katter i soffan fast det är en skinnsoffa....

Så våran DRÖMSOFFA är en STOR SKINNSOFFA av hörnmodell :love:

MissFideli skrev:
Men kolla på en bra djuraffär, det finns en svamp som man drar ihop håret med, det blir korvar som man kan lyfta upp/dammsuga upp. Kanonbra! Kostar ca 69 kr.

Tack för tipset! :) Ska genast kolla med djuraffären. Det börjar bli lite dyrt med alla klädrullar :crazy: ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 660
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 405
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 319
Senast: Bluefish
·
Hundavel & Ras Hej Buke! I höstas fick vi tyvärr ta bort våran taxtik och för mig som alltid har haft hund känns det väldigt tomt nu. Samtidigt så har...
2
Svar
26
· Visningar
3 091
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras