Abbie, Abbie...

Sv: Abbie, Abbie...

Vad är det med katter och skor, egentligen? Mina katter älskar mina skor, och sover gärna på/i dem om de får chansen. Är det den "härliga" doften av instängd fot, eller att man drar in något utifrån, eller kanske bara att det luktar matte?!

Jadå, svettlukt brukar ju vara väldigt poppis. Har hört många vars katter väckt dom genom att dom slickar dom i armhålan eller under foten *iiih*

Tja, jag vet att jag skulle aldrig kunna sova med näsan nere i ens min egen sko =P

Ja, när jag kommer hem efter träningen ska min ena katt alltid tvätta mig i ansiktet! Gott med intorkad svett.. :eek:
Om jag skulle sova med näsan i minaskor skulle jag nog aldrig vakna igen..

Hon är inte ensam om att tycka om skor...

oliversko.jpg

Av någon anledning ser mina skosnören inte ut som de gjorde tidigare... :crazy: :D Oliver hjälpte gärna till med att knyta skorna förrut, eller snarare, såg till att det blev en massa trassel, men nu när han själv anser att han är mycket större och mognare (6 mån nästa vecka) så får matte knyta själv.

Ja för man är ju så mycket mognare vid 6 mån. Min Abbie är 11,5 mån och är inte mogen. Inte hennes mamma på 4,5 år heller :cool:

Sover? Äh, hon stack nosen i skon och svimmade :devil:

Cuaifeach: din Oliver är hysteriskt söt :love: :love:

Min ena katt älskar också skor. Han kan falla ihop på sidan och ligga och krama skon, ser ut som om de har sex :crazy:

Jassååå, är det därför hon försvann. Men hon verkar gilla svimmandet, för hon ligger det jämt numera. Hög?

Typ. Vänta du bara, jag ska köpa en digitalkamera efter jul, då blir ni bombarderade med bilder på fröknarna här. Eller en fröken, en dam och en tant snarare.

mandalaki skrev:
Cuaifeach: din Oliver är hysteriskt söt :love: :love:

Oliver tackar och bockar för berömmet! :)

Skulle tro att han är mellan 4-4,5 mån på bilden. Har tyvärr inga nyare just nu, digitalkameran har gått sönder och min filmrulle är inte riktigt slut än, tror att hela 2 utav 31 tagna bilder inte är på Oliver. :o

MissFideli skrev:
Ja för man är ju så mycket mognare vid 6 mån. Min Abbie är 11,5 mån och är inte mogen. Inte hennes mamma på 4,5 år heller :cool:

Oliver anser att han är det. ;) Men det är en duktig kisse, inte nog med att han kan knyta skor, redan vid 4 mån ålder visste han att man var tvungen att städa här hemma. Vilken ungkarl!

oliverstadar.jpg

:love:

Min katter gillar också skor... Den stora slänger sig bokstavligen på skorna när man kommer hemoch kliver ur dom... Han lixom lägger sig och kramar skon med huvudet ner i den... Ser helt sjukt ut, typ som att han verkligen drar in svettångorna :D :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 157
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saab ?
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCXI

Hund, Katt, Andra Djur