Abbie, Abbie, Abbie...

Sv: Abbie, Abbie, Abbie...

Ja, men man känner sig ju så hemsk!!!! Hon satt där inne i nästan 10 timmar...... Tyckte hon var duktig som hållit sig hela dagen.

Åå...min tant har tillbringar många dagar instängd i garderoben i sitt liv :angel:

Fast hon brukar inte gnälla utan mest titta yrvaken på en när man öppnar...

Åh, nu minns jag när jag stängt in en av kattungarna i garderoben av misstag. I sex timmar hade han legat där men han tittade bara yrvaket på mig när jag öppnade dörren efter att ha sprungit omkring i 10 minuter och inte hittat honom. Men vilket dåligt samvete man får!

Sirisiri skrev:
Annars kan man ju göra som nån av oss gjorde igår....... :crazy: När vi kom hem hördes ett rejält klagande läte innifrån klädkammaren..... Stackars älsklingen hade varit instängd hela dagen!!! :cry: GUD vad dåligt i själen jag mådde..... Hon var jättehungrig och sprang till matskålen det första hon gjorde...

Lillkisse är duktig på att gömma sig och bli instängd. Hände senast igår när jag kom hem att bara en katt mötte mig. :crazy: Som tur är så är han en duktig kisse och skriker på hjälp direkt när man ropar på honom. "-HÄÄÄR mamma!", typ.

När det gäller "mest-synd-om-instängd-katt" tror jag min Snullan tar rekordet. Min första katt jag tog när jag flyttade hemifrån. Hon var som tokig och skulle in och sitta i kylskåpet. Hade ett bamsestort som stod på golvet, ganska tomt var det också...

Till sist missade jag att hon satt därinne och det dröjde bra många timmar innan jag saknade henne... :crazy: Hon hade ju kunnat dö därinne, luften tar ju slut...

Min morbror hittade också sin katt i kylskåpet... Det var jättemånga år sedan, men jag har bestämt för mig att han suttit där i princip hela dagen....

Apropå att säga till så kan min ena fröken tala för sig. Hon skrek på hjälp direkt när hon hörde att vi kom hem. Det har hänt att den andra också blivit instängd, men när vi varit hemma. Men hon sitter bara tyst och inte förrän hon är riktigt less börjar hon småjama ynkligt.

När jag hade mina två andra busfrön blev den ena instängd på toaletten. Hon sa inte ett knyst, men den andra katten gjorde precis allt för att påkalla uppmärksamhet! Ganska smart gjort! :)

Tillägg: Jag brukar inte ha för vana att stänga in mina katter, även om det kanske låter så... ;)

Nu känner jag mig lite skyldig till trådnappning... Sorry... ;)

Din Abbie är så vacker! :love: (Fast hon var visst inte på bild i den här tråden :o ) Och tydligen konstnärligt lagd också! Vilken katt! :D

MissFideli skrev:
Äh, hon är vacker iaf :love:
Eller söt... Kan man vara vacker när man ser ut som en björn?

Såklart man kan vara båda! ;) Jag såg kort på henne i utställningstråden bland annat! :) Jag vill också ha en björnkatt! :D :love:

Skulle inte bli förvånad om han och Abbi är släkt på mycket långt håll...Orri då förslagsvis....

Jag vill minnas när jag hade köpt en indisk bröllopssari av siden som jag hängde upp på väggen. Den underbart vacker men ack så sårbar! Det tog bara min katt ett vansinnes språng rakt upp i den för att göra den till det som blir över från dokumentförstöraren på jobbet... :p Ja det var sista gången jag spenderade pengar på något som var bara vackert..

Ja, Orri finns ett antal gånger i både Abbie och Yoga. Men har du Orri i din?

Hade inte Abbie haft sina knäproblem så hade hon klart kommit på besök hos dig. Kunde inte blivit annat än perfekta barn, eller hur? :angel:

Oj. Måste nog se till så hon inte läser detta, hon var nog mallig efter utställningen :p
Men jag håller med förstås, jag är så glad över att ha fått en sån katt. Nog för att jag själv fött upp henne och valt föräldrarna, men gener är ju alltid en lek med tur och det hade jag visst med henne.

Sabla synd med knäna....

Juniors pappa är Fantasyworld´s Shansu, vars mamma är Short Valley Night Carisma, vars mamma är Pirot Daffodil, vars pappa är Orri van Diaspora.
Carisma har Satinmist Hercules till pappa.

Juniors farmor är Slåttsveen´s Silver Evandros som har Sargent Silver Jewel till pappa.

Det fins många EC i hans gener :angel:

Och precis utanför den synliga delen ligger min stora kärlek Sargenta Silver Dan :love: :love: :love:
Såg Dan på sin första Olympia utställning och vi fick ihop till handpenningen, men när vi skulle betala hade han vunnit BIS och var inte längre till salu... :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 208
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 644
Senast: vallhund
·
Katthälsa Hej, jag skulle behöva lite tips om hur jag skall uppfostra min kattunge inom vissa områden. Jag hittade honom fast i en hög av...
Svar
15
· Visningar
3 556
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt har en 7 månaders katt som alltid har ätit ALLT, han älskar rått kött, kyckling mm, ända fram tills några dagar sedan, nu äter han bara...
Svar
0
· Visningar
1 087
Senast: tipsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama