moster
Trådstartare
Förstår att det är tråkigt att du inte fick behålla honom men polisen uttryckte sig väldigt fel om de sa att du klassas som ägaren nu. Enligt lag blir hittegods upphittarens egendom först tre månader efter polisanmälan om upphittandet är gjort.
Det jag tycker är tråkigast är den fruktansvärt dryga ägaren... Jag förstod ju att han inte var utslängd, misshandlad eller liknande eftersom han var så trevlig... Gick ju bara och väntade på att ägaren skulle ringa även om man hoppades mer och mer för varje dag.
Men ajg känner liksom om någon nu har tagit hand om din katt när den sprungit bort för att du har åkt bort och den inte gillar kattvakten, kan man inte vara lite trevlig då? "Hej vad snällt att du tagit hand om min katt" inte liksom "Mitt namn är ... Du har min katt. När kan jag hämta den?"
Hade det varit min katt hade jag erbjudit mig att betala mat och grejer... (inte för att jag förväntat mig att få tbx pengar eller nått sånt men jag personligen hade varit väldigt glad om någon tagit hand om min bortsprungna katt...)
Men ägarens kommentar var liksom "han tycker inte om kattvakter, han springer alltid bort när vi åker iväg, han brukar klara sig över sommaren".
Vet inte riktigt om jag kan hålla med om det. Här hos oss har han sträckt ut sig över soffan och varit väldigt chill med livet och inte varit alls missnöjd så jag undrar vad ägaren har för kattvakter...
Det som polisen sagt ville jag mest säga för att dryga tillbaka