Abbie, Abbie, Abbie...

MissFideli

Trådstartare
Håller på och syr nya köksgardiner. Dom är rutiga/randiga och jag var tvungen att klippa bort 2 bitar för att det skulle stämma. Lade dom på golvet så länge. En bit ifrån matskålarna, för jag vet att Abbie skrapar runt skålarna.

Men ändå har hon lyckats!!
Och nej, jag har faktiskt inte lagt dom sådär, jag har tydligen en katt som borde satsa på att bli inredningsarkitekt eller nått.

hmmm.jpg

Sv: Abbie, Abbie, Abbie...

Riktigt artistiskt! :cool:
Du borde låta henne utveckla sina talanger och stödja henne istället.

Visst är det snyggt? Fick mig ett gott skratt när jag såg det. Hur stödjer man en katt med artistiska anlag då? 3 ggr fick jag ta bort gamla gardinen från matskålen för hon hade lagt den över. Men det här tog priset!

Ge henne diverse tygstycken i olika former och låt henne sprida ut dem och placera dem på estetiska ställen. Ta sedan foton på dem och rama in dem och beröm henne länge och väl.

Himla chic matskålsdekoration :D
Vår ena kisse brukar drapera gardinen över soffan. Tur att han är för tung att klättra i den nu iallafall!

Hahaha... Så underbart! :rofl: Undrar hur hon har fått dit dem, om hon skrapat eller burit?

/Erica

:rofl: :rofl:

Det är bara att inse. Du har en katt som har talang för konst!

Vet inte. Dom låg iaf 50 cm från matskålarna, och så långt ifrån brukar hon inte skrapa. Men dom låg i matskålarna igen lite senare igår, så det var tydligen roligt. Fast då låg båda i samma.

Ja, och det kan du ju skatta dig lycklig för! Det är inte alla som har konstnärer i hemmet!

Jag är mycket lycklig! Tyvärr har hon förstört endel också. Och jag håller just på att sy en gardin till köket, fröken tycker det är toppenkul att dyka in i tyget när man håller på och pressar fållar, vilket resulterat i en trasig del på strykbrädan. Fröken glömmer liksom att hon inte är nån lättviktare, när 5,5 kg dyker in i tyget och man inte är beredd så kan det gå illa.

Jo det förstås. Har själv en rackarunge här hemma som bara väger 3.8 kg än så länge. Men om han når vikten som hans äldre kompis på 5.8 kg så är det i största laget om man inte ser upp.

*Skrattar* Vilken gos!! :love: Dom är bara för underbara dom små liven!!!! En pälsmus har jag hittat i vattenskålen, men ingen annat.

:rofl: :rofl: :rofl:

Så länge man inte hittar halva möss i vattenskålen tycker jag bara att det är kul att se hur dom vill dekorera....:bow:

Hon har lagt gardiner i skålen senaste dagarna, men just detta var så kul med en del i varje. Inte båda i en, utan verkligen som sol skrev, var sak på sin plats.

Det såg verkligen kul ut! Men det är ju just såna saker som gör katter så himla underbara! Finns inga bättre djur! :love:

Visst är det? Usch vad trist det skulle vara utan. Det enda som vore skönt är att slippa allt katthår. Britterna är inte att leka med. Yoga fäller i tofsar, det ligger vita tofsar överallt. Ser lite trist ut.
Men det får det vara värt.

Nu har vi ju lite större lägenhet, så det är okej, men när jag bodde på 50 m2 var det nästan outhärdligt... :crazy: Det tog nästan en timme att dammsuga golv, soffa, säng, mattor mm... Och det var till 90% cremefärgade hår...

Annars kan man ju göra som nån av oss gjorde igår....... :crazy: När vi kom hem hördes ett rejält klagande läte innifrån klädkammaren..... Stackars älsklingen hade varit instängd hela dagen!!! :cry: GUD vad dåligt i själen jag mådde..... Hon var jättehungrig och sprang till matskålen det första hon gjorde...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 208
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 644
Senast: vallhund
·
Katthälsa Hej, jag skulle behöva lite tips om hur jag skall uppfostra min kattunge inom vissa områden. Jag hittade honom fast i en hög av...
Svar
15
· Visningar
3 556
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt har en 7 månaders katt som alltid har ätit ALLT, han älskar rått kött, kyckling mm, ända fram tills några dagar sedan, nu äter han bara...
Svar
0
· Visningar
1 087
Senast: tipsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama