Aalborg..?

Sv: Aalborg..?

Var det möjligtvis du som fick sällskap av hoppeponnierna i det gulblåaste stallet på hela tävlingen????:angel:
Ryktet sprider sig......

Hörde att terrängen var tydligen helt :eek: och att det var tur att inga fler vurpade.

Sedan blev jag förvånad att bara TRE (!) ponnier (och en häst i 2*)nollade i banhoppningen om den nu hade blivit flyttad.

Sedan att två av de små ponnierna var gamla norrlänningar gör väl ingenting :rofl:

Ja det var jag :D
De var så rara ponnytjejerna, de pyntade hela stallet så fint i gult och blått. själv hade jag inte en pryl i blågult och jag red terrängen i vit/röd dräkt och fick hälsningar och hejarop från danskarna. :D

Terrängbanan var ganska tung det ska villigt erkännas, min häst klarade det dock bra och var fräsch i mål. Arrangören gjorde en hel del jobb på banan och grusade i backarna samt kortade ner banorna så att vi inte behövde rida där det var som allra tyngst.

Jag vet inte om det var nerver hos ryttarna eller om det var träningsvärk hos hästarna från det sugande underlaget från terrängen dagen innan som gjorde att många bommar föll i banhoppningen. De **-iga hästarna hoppade nästan exakt samma bana (kanske ändrade de något avstånd också det kan jag inte svara på) som oss i den *-iga med den skillnaden att de hade a b c på ett ställe där vi bara hade a b. Det var många språng, 13 för *-iga och 14 för **-iga, med flera relaterade avstånd och lite kluriga, man fick visa att man kunde rida banhoppning tyckte jag och det gällde att komma rätt in på linjerna och tänka sig för annars föll bommarna. En riktigt bra bana tyckte jag! Ofta har jag funnit banhoppningen i fälttävlan lite väl slätstruken och fantasilös men här hade man tänkt till!

Röd och vit ! :eek: ! :eek: ! :eek: ! Jisses :o

Från en som knappt hade en flagga med på första EM:et, men efter att ha sett en hollänsk eller engelsk ponnystallgång lärt sig att halva trailern får packas med flaggor, vimplar, blå-gula stolar......

Det är dock lätt att packa :angel: alla kläder som inte matchar till blått och gult lämnas hemma :D

Det var många språng, 13 för *-iga och 14 för **-iga, med flera relaterade avstånd och lite kluriga, man fick visa att man kunde rida banhoppning tyckte jag och det gällde att komma rätt in på linjerna och tänka sig för annars föll bommarna. En riktigt bra bana tyckte jag! Ofta har jag funnit banhoppningen i fälttävlan lite väl slätstruken och fantasilös men här hade man tänkt till!

Ja välkommen till verkligheten det är så det ser ut på kontinenten , roligt att det gick så bra för dig :)

Jag välkommnar en lite klurigare banhoppning, vi får väl se till att tävla mer på kontinenten då :D

Lite bilder från Aalborg...

DSC_2362.jpg

DSC_2575.jpg

DSC_2924.jpg

DSC_2927.jpg

DSC_2929.jpg

Du och din "tiger" är så himla fina ihop och framförallt ser ni ut att ha roligt ihop!!

Grattis till fina ritter!:bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
292
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 899
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka