• Trav
  • Trådstartare Trådstartare inbetween
  • Startdatum Startdatum
I

inbetween

Måste bara fråga.
VARFÖR är det inte obligatoriskt med hästinfluense vaccin på travhästar?
Inte får vi åka land och rike runt och tävla våra hopphästar utan det.
Travarna är ju verkligen på ena stället efter det andra hela tiden!
Jag begriper inte......????????

Sv: A2

Och som jag förstår det kommer det att bli obligatoriskt igen. Från och med 2010 ska alla vara vaccinerade, och återvaccinering kommer att bli krav på var 6:e månad (?), enligt den "forskning" som avser bästa skyddet.

Sv: A2

Men om man ska behöva vaccinera var 6:e månad, undrar jag varför man inte behöver göra det med ridhästar som ska tävla? Jag vill givetvis att min häst ska ha det bästa skyddet. Är det alltså inte tillräckligt med varje år?
Och vidare kan man ju undra varför det bara gäller för tävlingar,
hästar kan givetvis smittas under andra omständigheter med.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
998
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka