P

Phedra

Hej! Jag undrar lite om A2! Hur länge sitter viruset i kläderna när man haft dom i ett stall med viruset? Kan man sen ha kläderna ca 2 dagar senare i ett annat stall som inte har viruset?:confused:

Sv: A2

Varför inte tvätta dem istället för att ta några risker? Såg att det dött två hästar nu i A2 på Axevalla.

I allmänhet har nog virus dött efter två dagar men vissa virus kan leva länge i slem etc du kan ha fått på kläderna.
Jag rekommenderar verkligen att du tvättar kläderna innan du besöker ett annat stall, det är åtalbart att sprida smitta och du kan bli skadeståndsskyldig.

Senast ändrad av en moderator:

Jo jag vet, stallet ligger granne med axevalla, det är ridskolan en liten bit ifrån...

Varför inte tvätta dem istället för att ta några risker? Såg att det dött två hästar nu i A2 på Axevalla.

de är ju inte rikigt säkra på att det är A2 som jag förstod det. Allt är ju stängt nu och hästarna ska obduceras då de inte är säkra på vad det är för slags virus.

Hemskt iallafall :(

Till TS Tvätta kläderna efter varje gång bara för att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
963
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
484
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30