I

isla

Har förstått att A-fil är bra för tarmfloran men hur mkt ska man ge och hur länge?
 
Hej!

Ger vid behov ProViva nypon vid behov (lös i magen) en liter på c:a 4 dagar. brukar ge bra resultat på en eller två liter.

Rolle på Österlen
 
Håller med Rolle, ProViva Nypon är kanon även för hästmagar fast jag brukar inte ge så mycket som 1 liter/dag utan ca 4 dl delat på två mål/dag.

Loggan
 
Jag har även provat med ProViva Blåbär när butiken hade slut på Nypon och ponnyn åt det med, ( nu gillar hon väl det mesta :smirk: ) men det kan vara ett tips om Nyponet är slut någon gång!

Loggan
 

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
931
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
7
· Visningar
581
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 676
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 402
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vd
  • Hiss och diss del 5
  • Väder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp