90 dagars koll dräktighet

Rotterö

Trådstartare
I dag har mitt sto kollats. Hon var fortfarande dräktig. Nu är det 90 dagar.
Nu är det bra att vänta till maj ca. :bump: :idea: :bump:

Sv: 90 dagars koll dräktighet

Hur många gånger kollar ni? Jag kollade mitt sto på 23:e dygnet och då var hon dräktig. Bör jag kolla igen? Det kostar ju lite och är en bit att köra..

Men om det är på samma station som du seminerat skall det ingå 2-3 ultra ljud. Brukar bara kolla på 16 dygn i vanliga fall, men eftersom att det strulade i början så bestämde jag mig för att kolla nu också. Det är något som jag kommer att göra i fortsättningen också.

Jag kollar med ultraljud på stationen 17 dygn 30 dygn. och hemma med distrikts vet 90 dygn.
Då man kan försäkra och skall betala hingsten.

Hon har varit hos hingsten för betäckning, alltså ingen semin. Tror nog inte jag kollar mer. Om jag kan hålla mej..;)

Inte så att jag sett något, men känslan i magen har sagt att det skulle vara så. Fick ju rätt där. Var ju så struligt med att få henne dräktig och sedan inte dräktig på 16 dygn (som vi såg) men på 19 dygn syntes det.

Fy vad tradigt! Tröstkramar skickas härmed. Själv ska jag ta ut vet och kolla stona (speciellt mitt nya) på tisdag i nästa vecka. Det blir dag 42 för nya stoet, sen ska jag även kolla F eftersom H och F rök ihop så det yrde om det för en vecka sen. Vill se så att hon inte kastat pga stressen.

Våra tre som konstaterats dräktiga innan var dräktiga på 90 dygn, men gamla Jill 25 år var tom. Vi hade inte kollat henne alls efter andra semineringen för hon tappade så mycket hull ett tag att vi inte ville fortsätta. Nu är hon dock i fin form igen, men det hade tyvärr inte tagit sig. Hon var seminerad med Camaro M. Vi kollar henne nog en gång till senare i höst för att vara säkra eftersom det kan vara svårt att känna dräktigheten rektalt på en gammal märr som endast gått 50 dygn.

Inte på hösten. Vi brukar vara så trötta på att åka 11-12 mil enkel resa med ston att vår distriktare får känna på dem då. Men Jill var ju inte så långt gången att det kanske kan vara svårt att känna, även om han var säker på att hon var tom.

Aha, själv har jag en avelsveterinär som gärna kommer hem till oss med sin UL-apparat, för en väldigt billig peng.

Kontrollerade våra två ston förra veckan på 90-dagar...och båda var fortfarande dräktiga..
Så..nu ser vi fram emot två föl till nästa sommar...ett e.Rubinrot och ett e. Metall...

Min är fortfarande dräktig :bow: Kollade på 39 dygn i tisdags!
På 17 dygn trodde de att det kanske var tvillingar men hon hade bara släppt ett ägg när hon seminerades. Det var 6mm skillnad så de beslöt att låta det vara och nu var det bara ett hjärta man kunde se slå :love:

Rotterö skrev:
I dag har mitt sto kollats. Hon var fortfarande dräktig. Nu är det 90 dagar.
Nu är det bra att vänta till maj ca. :bump: :idea: :bump:

Visst är det tråkigt, men troligen behövde hon ett vilo år och då får hon det. Pratade med Gränsbo i går och återkommer jag till dom och Bourbon nästa år så skulle dom fixa till en bra deal sa dom, och det tackar man ju inte nej till.

Vill ju ha ett Bourbon föl, så det blir han nästa år igen. Annars var ju tanken att det skulle bli Corrado WL, men vi tar gränsbo igen. Corrado får vänta.

Ja, trist. Men låter bra att de är så sjyssta på Gränsbo! Bourbon är ju helt klart en av kandidaterna till mitt sto med. Du har ju många föl kvar att ta på Shady i alla fall!

mitt sto betäcktes naturkligt, visar aldrig brunst när hon är dräktig så vi kollade henne aldrig efter betäckningen. men vi 70dagar betedde hon sig lustigt, då kollade vi, hon hade precis resorberat...så hon var dräktig fram till 65 nånstans... :(

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar