7 lekar=toppen

L

Love_energy

Lekte lite med min häst igår, kommer inte ihåg va den hette, men hästen skule flytta på sig lätt av lätt tryck.

Häst nr 1 tyckte det var allmänt tråkigt men gjorde snällt som jag ville.

Häst nr 2 blev helt uppspelt av lycka, svansen i vädret och höga knä(men ändå lugn skritt) Riktigt lycklig blev han, har bara sett honom sån när han busar i hagen:banana:

men hur kan jag göra det intressantare för häst nr 1? (min lilla trotsigt 5åring tävlingshästen)
 
Sv: 7 lekar=toppen

Jag tror att du finner svaret i din egen inställning och framtoning.
Kanske lite lurigt svar, men det handlar om oss själva, hela tiden.

Alla hästar behöver inte leka dom 7 lekarna, vissa har redan en bra kontakt med sin hästmänniska, fast hästmänniskan inte märker det.
Alla har olika intressen av att kommunisera och olika sätt att kommunisera på, hästar som människor.

Hur upplever du kontakten med just dina hästar?
Var ligger öppningen/ingången för kontakt? När börjar leken s a s?
Jag tycker att det är bättre att jobba/leka med hästen lös.

Ibland kan det nog vara bra att hästmänniskor leker dom 7 lekarna med varandra, så att dom förstår vilka signaler dom sänder.
Dom 7 lekarna är inte speciellt kul att leka med alla.
Vi kan alltid fundera på vad det är som gör att det är kul att göra saker med vissa personer medan det är mindre kul med andra. :)

Detta med signaler går ju att förfina hur mycket som helst.
:bow:
 

Liknande trådar

V
Övr. Hund Vill vara anonym angående detta, men måste få skriva av mig lite :( Skaffade för ett tag sedan hund nr 2, en valp. Duktig och bra...
2
Svar
23
· Visningar
2 730
Senast: Migo
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 150
Senast: annathegreatest
·
Träning 2 veckor sedan från idag fick jag hem en ny häst eftersom den andra jag har är konvalacent sen Juni & är inte ridbar. Nu min "gamla"...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Perto
·
Träning Hej hopp! Har en helmysig "sköthäst" eller vad man ska kalla det. Eftersom hans matte fått barn så har han stått en längre tid...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Matiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp