A

adnamA

Vad tycker ni om "7 games"? Funkar det att följa dom? Är det en bra att bara följa dem precis som dom står, eller ska man bara ta vissa grejer ur dem?

Hur skulle ni göra om ni hade en bra "grundrelation" med hästen men ville bygga vidare på den? Är 7 games bra då? Eller ska man bara gå på känsla?

Vill höra allas åsikter! :D

Sv: 7 games?

Först när jag läste Parellis bok så tyckte jag att övningarna verkade hur lätta som helst, men sen när jag började prova så visade det sig att det inte var så enkelt som jag trodde :o

Övningarna är mycket bra!

Ja en del verkar lite kluriga.. :D Hittills har jag bara använt lite grann av det, plockat lite.. Men jag funderar på om jag ska följa dem "ordentligt" en gång.. :)

Jag har gjort allt utom steg 4. min häst förstår inte varför han ska gå iväg från mig... Men han har inga problem med typ en inkallning så vi har inga problem så sett men Yo-yo går inte...

Jag gillar inte riktigt de 7... Samma står det ordagrannt om nr 7:

7. Trängselleken
Lär hästen att tränga sig förbi dig och ett hinder, eller mellan två hinder. Eller under saker - använd fantasin! Kan du få din häst att tränga igenom en häck, eller under ett klädstreck fullt med lakan? Bravo, du har lärt honom att bli lite modigare, och att lita på dig. Lastning kommer att framstå som en barnlek i fortsättningen
.

Jag kan skicka min häst genom vad som helst och han skulle aldrig tveka, jag kan t.o.m. skicka honom med förbundna ögon MEN han går inte in i en transport utan kedjan under hakan (vilken bra NH jag har :crazy: )

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 213
Senast: Vicks
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
401
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka