7 åringar - vikt

astronaut

Trådstartare
Håller på att skriva en novell om en 7 åring under andra världskriget, och jag satte en tillfällig vikt på 34 kilo. Men i novellen är hon väldigt mager, och runt 34 kilo är väl ändå en normalvikt på en 7åring? Blev lite osäker efter ett svar som någon sa att det är runt normalvikten.

Iom att de flesta på denna forumsdel är mammor och kanske vet betydligt mer än mig, hur mycket vägen en tjej på 7 år och är cirka 1.45?

:bump:
 
Sv: 7 åringar - vikt

En sjuåring som är 145 cm lång, det förekommer säkert men jag skulle nog dra av 10-20 cm på längden.

Vad barn väger har jag inte den blekaste om. Men jag kommer ihåg en klasskamrat i trean. Han var väldigt smal. Vägde bara 19 kg och var omkring 130 cm lång.
 
Sv: 7 åringar - vikt

min 10-åring är 143 cm och väger 32-33 kg. Ganska smal är han....
 
Sv: 7 åringar - vikt

*kl*
Tack så jättemycket för hjälpen! :) Novellen finns att läsa på ungdom, dock så har hon inte den rätta vikten än. Där står det 34kg, men hon fick till slut väga 14 kilo.
 
Sv: 7 åringar - vikt

MIn 12-åring är 150 cm och väger 36 kilo.

Så en sjuåring väger väl runt 25 ungefär och är väl ca 125 cm lång
 
Sv: 7 åringar - vikt

*kl*
Tack så jättemycket för hjälpen! :) Novellen finns att läsa på ungdom, dock så har hon inte den rätta vikten än. Där står det 34kg, men hon fick till slut väga 14 kilo.

14 kg!!! Jisses det vägde min när han var runt 1½ år.

Min son är 7 år, han är 135 cm och väger ca 32 kg MEN han är en kille och är stor för sin ålder. En tjej är nog ca 120-128 cm och väger runt 25 kg.
 
Sv: 7 åringar - vikt

Men om du läser carats novell så ser du att det rör sig om en väldigt utmärglad flicka. Om 14 kg är att ta i, i överkant vet jag inte, men det är alltså inte meningen att flickan ska vara normalviktig.
 
Sv: 7 åringar - vikt

Min 7-åring är 118 cm och väger 22 kg. Han är rätt så normal. Min snart 11-åring som alltid varit lång är 145 cm och väger ca 32 kg.
 
Sv: 7 åringar - vikt

min 8-åring som är runt 130 cm lång och väldigt smal väger 20,5 kg - han har precis gått upp ett kg!! och nu ser han inte helt utmäglad ut...
 
Sv: 7 åringar - vikt

Men om du läser carats novell så ser du att det rör sig om en väldigt utmärglad flicka. Om 14 kg är att ta i, i överkant vet jag inte, men det är alltså inte meningen att flickan ska vara normalviktig.

Nej jag har inte läst den och i detta inlägg så framgår det inte att flickan ska vara gravt underviktig.

Sedan beror vikten på längden, alla barn är olika långa och väger olika mycket, skulle min son på 135 cm väga 14 kilo tex så hade han varit mer än gravt underviktig men en på ca 120-125 cm som väger 14 kilo är gravt underviktig.
 
Sv: 7 åringar - vikt

Enligt sonens BVC-bok så är normalkurvan för en 7-årig tjej 124 cm lång och 24 kg tung.

*delvis kl*

Är inte 14,5 kg för en 4-årig flicka ganska så lite? Vill minnas att hon var väldigt tunn i kroppen och medellång för åldern.
 
Sv: 7 åringar - vikt

Min 8-årige son vägde 26 kg vid senaste skölsköterskebesöket...
 
Sv: 7 åringar - vikt

Har en son på snart 9 år (1 månad kvar) Han är över 140 cm lång och ligger på ca 25 kg och då är han riktigt smal och rejält lång.

14 kg tycker jag också låter lite väl smalt, skulle nog lägga mig runt 18 iaf. Min dotter på 4 år väger 18 och då är hon normal åt det smala hållet. Hon är ca 110 lång.
 
Sv: 7 åringar - vikt

Min dotter är lång för sin ålder men var ändå någonstans mellan 8-9 år när hon var 145 cm lång. Hon är 10,5 år idag och 154 cm lång.
Om man förutsätter att det då är dålig miljö med dålig mat borde flickan vara kortare eftersom tillväxten blir sämre.
Jag skulle ju nog snarare säga att hon var mellan 110-120 cm lång och då kunna väga en 14 kilo.
145 cm kommer att göra historian mindre trovärdig speciellt under sådana omständigheter.
 
Sv: 7 åringar - vikt

Min 6-åring är 127 cm lång och väger 28 kg.
Han är ganska lång för sin ålder och väger kanske något mer än medel.
Tycker att 14 kg för en 7-åring låter väldigt lite.
Min 1½-åring är rätt tunn och han väger runt 11.
 
Sv: 7 åringar - vikt

När jag var 8år så var jag 125.5cm och vägde drygt.. ptja vad kan jag vägt. 18-19kg?

Vägde bara 27kg när jag var 11år så, till 142cm. :o
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 618
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 961
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Hej, kloka hästmänniskor! Jag skulle behöva lite input i ett ärende. Skall försöka fatta mig hyfsat kort. Min syster ryckte in i...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 605
Senast: Madick
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp